Ofensywa Chevroleta trwa. Po wprowadzeniu na rynek w tym roku rodzinnego minivana Orlando oraz odświeżonej gamy SUV-a Captiva teraz przyszedł czas na nową generację Aveo. To obecnie najchętniej kupowany model amerykańskiego koncernu w Polsce, a jego kolejna odsłona powinna umocnić pozycję marki w segmencie B.
W salonach sprzedaży Aveo pojawi się już w połowie czerwca i będzie dostępne w dwóch różniących się charakterem wersjach nadwoziowych: jako 5- -drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Pierwszy ma długość 4039 mm, a drugi – 4399 mm. Taka sama jest natomiast wysokość (1517 mm) i szerokość (1735 mm) obydwu odmian.
Hatchback to propozycja dla młodych klientów ceniących sportowy styl. Pas przedni z masywnym dwuczęściowym grillem dodaje samochodowi agresywności, natomiast wcięcie w dolnej części drzwi i wkomponowana w obramowanie tylna klamka – cechy dynamicznego coupé. Bardziej stonowany i elegancki sedan może pełnić rolę samochodu rodzinnego. Wersja 5-drzwiowa ma bagażnik o pojemności 290 l (653 l po złożeniu oparć tylnej kanapy), za to w 4-drzwiowej do dyspozycji jest aż 502 l (o 102 l więcej niż w poprzedniej generacji modelu).
Projektanci charakterystycznego podwójnego kokpitu Aveo czerpali inspirację ze sportowej Corvette, z kolei zestaw wskaźników z okrągłym analogowym prędkościomierzem i dużym wyświetlaczem LCD przypomina rozwiązania stosowane w motocyklach. Oferowany w topowej wersji system audio (z 6 głośnikami) ma wyjścia AUX oraz USB i pozwala na podłączenie zewnętrznych odtwarzaczy MP3, iPoda lub telefonu komórkowego poprzez Bluetooth.
Standard bezpiecznego wyposażenia obejmuje m.in.: przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, ABS z asystentem hamowania BAS i rozdziałem siły hamowania EBD oraz elektroniczny system stabilizacji ESC. Na liście opcji komfortowych znajdziemy: elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne, centralny zamek, komputer pokładowy, klimatyzację, podgrzewane fotele oraz wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą.
W konstrukcji zawieszenia Aveo zastosowano kolumny MacPhersona ze sprężynami śrubowymi i drążkiem stabilizacyjnym z przodu oraz belkę skrętną z amortyzatorami gazowymi z tyłu. W momencie debiutu rynkowego obydwie wersje nadwoziowe małego Chevroleta będą oferowane z jednym z czterech ekonomicznych silników benzynowych z serii Ecotec (patrz tabela), które mają współpracować z manualnymi, 5-stopniowymi skrzyniami biegów.
W wersjach 1.4 i 1.6 jako opcja po raz pierwszy dostępna będzie 6-stopniowa automatyczna przekładnia Hydra-Matic. Jesienią gamę uzupełni turbodoładowana jednostka wysokoprężna 1.3 CDTI, współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną.
Oficjalne ceny i specyfikacje wyposażeniowe nowego Aveo poznamy 15 czerwca.