Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Bluemotion - Oszczędzanie według Volkswagena

Bluemotion - Oszczędzanie według Volkswagena

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Technologie BlueMotion – pod taką nazwą Volkswagen promuje nowe rozwiązania, których celem jest zmniejszenie negatywnego wpływu samochodów na środowisko. Passat BlueMotion pojawił się na rynku dwa lata temu, obecnie do sprzedaży trafiła kolejna wersja tego modelu. Samochód spełnia mającą obowiązywać od września 2009 r. normę Euro 5. Inżynierowie ograniczyli ilość zużywanego paliwa dzięki zastosowaniu skrzyni biegów o dłuższych przełożeniach, bardzo lekkich kół i opon o zredukowanych oporach toczenia oraz dzięki m.in. umieszczeniu osłony pod komorą silnika i zasłonięciu niektórych wlotów powietrza w przedniej części auta, co poprawiło aerodynamikę.

Bluemotion - Oszczędzanie według Volkswagena
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Bluemotion - Oszczędzanie według Volkswagena

Zastosowano także system Start-Stop. Ten ostatni może być montowany w autach ze skrzyniami manualnymi i automatycznymi. W miejskich warunkach pozwala oszczędzić do 0,2 l paliwa/100 km. Passat BlueMotion jest droższy od zwykłej wersji o 2 tys. zł.

Najczystszym pojazdem w ofercie VW jest Passat Blue TDI.

Samochód już spełnia normę Euro 6, która będzie obowiązywała od 2014 r. Konstrukcja oparta jest na Passacie 2.0 TDI (140 KM), który w wersji Blue TDI ma o 3 KM więcej. Dzięki nowemu katalizatorowi SCR wchodzącemu w skład seryjnego wyposażenia tego modelu, udało się zmniejszyć emisję tlenków azotu do poziomu poniżej 80 mg/km. Zbiornik AdBlue (roztwór mocznika stosowany do chemicznej redukcji tlenku azotu) ma pojemność 17 l i powinien wystarczyć na 30 tys. km, czyli na cały okres między przeglądami.

EcoFuel to pierwszy samochód z wtryskiem bezpośrednim, podwójnym doładowaniem i podwójnym zasilaniem. Zbiorniki gazu ziemnego (CNG) o poj. 21 kg to trzy butle umieszczone pod podłogą samochodu. Instalacja montowana jest zarówno w limuzynach, jak i kombi. Przełączanie pomiędzy rodzajem paliwa następuje automatycznie – najpierw zużywane jest CNG.

Najnowsze rozwiązanie to hybrydowy Touareg. Wykorzystując doświadczenie w konstruowaniu dwusprzęgłowych skrzyń DSG, inżynierowie rozdzielili napęd z jednostki spalinowej i elektrycznej. Na baterii Touareg może przejechać ok. 2 km (3 km z prędkością do 20 km/h).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: