Rodzinne podobieństwoBMW zalicza nowy model do segmentu Sport Activity Vehicles (SAV), czyli aut, które najprościej ujmując, są trochę sportowe, trochę terenowe i trochę kompaktowe. Miks tego „trochę” wygląda naprawdę nieźle i z pewnością przypadnie do gustu młodym i aktywnym osobom, oczywiście z odpowiednią grubością portfela – X1 będzie pierwszym SAV-em w klasie premium.Najmniejszy nie oznacza jednak zupełnie mały. Jego wymiary to: długość 4457 mm, szerokość 1789 mm i wysokość 1535 mm. Oznacza to, że od znanego już na rynku X3 nowe X1 jest krótsze zaledwie o 112 mm mm, o 64 mm węższe i 139 mm niższe. O 35 mm krótszy jest także rozstaw osi (2760 mm). Płytę podłogową X1 będzie dzieliło z innym „maluchem” w grupie BMW, który też zadebiutował w formie studyjnej w Paryżu – Mini Crossmanem.Niemiecki koncept ma smukłą i elegancką sylwetkę 5-drzwiowego nadwozia z detalami charakterystycznymi dla innych projektów nadzorowanych przez Chrisa Bangle’a, głównego stylistę koncernu. Wyróżniają ją przetłoczenia na pokrywie silnika i drzwiach bocznych oraz metalizowane osłony pod zderzakami i na progach. Z tyłu oryginalny kształt otrzymały diodowe światła. Sportowy charakter podkreślony został 19-calowymi, 10-ramiennymi felgami ze stopu lekkiego w ciemnoszarej i aluminiowej kolorystyce. Wnętrze ma oferować miejsce dla 4 pasażerów.Sprawdzony napędJakie wersje silnikowe znajdą się w ofercie, możemy na razie tylko prognozować. Z uwagi na fakt, że całe zawieszenie modelu to zmodyfikowana konstrukcja z X3, do wersji produkcyjnej powinny trafić jednostki znane z tego większego modelu. Wśród benzynowych do wyboru będą silniki 2.0 o mocy 150--170 KM, 2.5/218 KM oraz topowa, rzędowa „szóstka” 3.0 o mocy 272 KM. Wśród diesli znajdą się zapewne 2.0 w odmianach 143 i 172 KM oraz 218-konny 3.0. Wszystkie wersje będą mieć system stałego napędu na 4 koła xDrive. BMW prognozuje, że roczna sprzedaż X1 może sięgnąć 100 tys. sztuk.