Auto Świat Testy Testy nowych samochodów BMW M8 Cabrio Competition – generator silnych wrażeń

BMW M8 Cabrio Competition – generator silnych wrażeń

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Przed testem BMW M8 cabrio zastanawialiśmy się, po co w kabriolecie aż taki zapas mocy (625 KM). Nikt przecież nie będzie pędził autostradą bez dachu 300 km/h ani bił nim rekordów na torze. Po testach nie mieliśmy już żadnych wątpliwości...

BMW M8 Cabrio Competition
Zobacz galerię (17)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
BMW M8 Cabrio Competition
  • BMW M8 Competition ma 625 KM i „setkę” osiąga w zaledwie 3,3 s
  • Cena testowego egzemplarza przekroczyła „dużą bańkę”
  • Zawieszenie BMW M8 sprawdza się na torze, ale drogach publicznych nie zawsze...

Raz, Dwa, Trzy – to nazwa dobrze znanego zespołu muzycznego, założonego w 1990 roku, którego liderem jest Adam Nowak. Ale my w „Auto Świecie” nie zajmujemy się muzyką, lecz motoryzacją, choć dźwięków pochodzących z mocnej widlastej „ósemki” czy sportowego wydechu możemy słuchać bez końca.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Wróćmy więc jeszcze raz do odliczania: raz, dwa, trzy – po takim czasie (a precyzyjniej po 3,3 s) BMW M8 osiąga ze startu 100 km/h. Szybko, co? Nawet bardzo szybko! Gdy upływa 10. sekunda, wskazówka prędkościomierza wyskalowanego do 330 km/h mija liczbę 200 i wcale nie zwalnia. Nic sobie nie robi także przy wartości 250 km/h, tylko dalej mknie i dopiero zatrzymuje się na 305 km/h (opcja).

Przeczytaj też:

M – nazywane przez fanów BMW najmocniejszą literą świata – w tym modelu zostało dodatkowo wzmocnione pakietem Competition (87 540 zł). W BMW M8 Competition zamiast 600 KM mamy o 25 KM więcej, ponadto zmieniła się charakterystyka układu kierowniczego i zawieszenia. Jednostka napędowa w modelu Competition utrzymuje maksymalny moment obrotowy (725 Nm) od 1800 do 5800 obr./min, a wartość maksymalnej mocy jest uzyskiwana przy 6000 obr./min. Nikt nie ma wątpliwości, że 4,4-litrowa jednostka napędowa V8, wyposażona w dwie turbosprężarki o zoptymalizowanej wydajności, niczym rasowa wyścigówka kocha wysokie obroty. By od nadmiaru KM i Nm nie rozerwała nadwozia, konieczne było zastosowanie specjalnego mocowania.

Po co więc rasowy silnik w samochodzie, który ma dawać frajdę z jazdy bez dachu? Nikt raczej nie będzie pędził nim autostradą 300 km/h ani bił rekordów na torze. Słowo „raczej” jest tu kluczowe, bo gdy właściciel M8 Cabrio Competition, kosztującego „dużą bańkę”, zechce to zrobić, to jego pojazd jest do tego doskonale przygotowany.

Oprócz dużego zapasu mocy BMW M8 ma odporne na wysoką temperaturę ceramiczne hamulce M za jedyne 45 310 zł, a do tego dopracowany na torach wyścigowych adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i elektromechanicznym układem kierowniczym M Servotronic oraz napęd na cztery koła M xDrive i aktywny mechanizm różnicowy M.

BMW M8 Cabrio – świetne na torze, ale na ulicy...

My jednak test M8 Cabrio Competition w zdecydowanej większości przeprowadziliśmy na drogach publicznych. Wyposażony w sportowe podwozie model sprawiał frajdę głównie na autostradach i ciasnych partiach zakrętów, w codziennym ruchu ulicznym jazda nim stawała się problematyczna.

Delikatne ruszanie podczas manewrowania na parkingu było dużym wyzwaniem, gdyż nawet w najłagodniejszym trybie auto skakało niekontrolowanie do przodu. Sportowe zawieszenie oraz szerokie i niskoprofilowe ogumienie sprawiały, że M8 na drogach o kiepskiej jakości nie dość, że przenosiło do wnętrza każdą, nawet najdrobniejszą nierówność, to w dodatku, gdy było ich dużo, wręcz zachowywało się niebezpiecznie. O stresie związanym z uszkodzeniem na dziurach 20-calowych opon nie będziemy się już rozpisywać.

Choć było nerwowo, to pokusa wyłączenia ESP i skorzystania z trybu 2WD wygrywała. „Zapięcie boka” 625-konnym autem i jazda poślizgiem nagradzały wszystko.

BMW M8 to nam się podoba

Osiągi, brzmienie, prowadzenie, trakcja, łatwość jazdy poślizgiem, jakość materiałów, umiejętne zestrojenie asystentów.

BMW M8 to nam się nie podoba

Cena, ciasne wnętrze, jazda wersją M Competition na co dzień (nerwowe zachowanie na nierównościach, ryzyko uszkodzenia kół).

BMW M8 Cabrio – podsumowanie

BMW M8 Cabrio to inżynierski majstersztyk. Pojazd zbudowano do jazdy torowej i tam zarówno on, jak i kierowca będą czuli się najlepiej. Na co dzień nie sprawia aż tak dużo frajdy, jak należałoby oczekiwać od kabrioletu. Na drogach publicznych jazda wymagała ciągłego skupienia, brakowało mi swobody i lekkości prowadzenia.

Dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworybenz. biturbo/V8/32
Ustawienie silnikawzdłużnie z przodu
Zasilaniewtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3)4395
Moc maks. (KM/obr./min)625/6000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)750/1800-5600
Skrzynia biegówaut. 9
Napęd4x4 (z trybem 2WD)
Hamulce (przód/tył)tw/tw
Opony testowanego autaPirelli P Zero
Rozmiar opon (p | t)275/35 | 285/35 ZR 20
Dł./szer./wys. (mm)4867/1907/1353
Rozstaw osi (mm)2827
Masa własna/ładowność (kg)2085/430
Poj. zb. paliwa/bagażnika (l)68/350

Osiągi

Prędkość maksymalna250 (opcja: 305) km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h3,3 s
Spalanie w mieście15,2 l/100 km
poza miastem8,3 l/100 km
średnie10,8 l/100 km
Emisja CO2246 g/km
Teoretyczny zasięg630 km
Min. średnica zawracania12,2 m

Wyposażenie

WersjaM8 Cabrio Competition
Reflektory ledowo-laseroweS
Klimatyzacja automatycznaS
System multimed./nawigacjaS/S
Dostęp bezkl./domykanie drzwiS/S
Sportowy dyferencjał MS
Caramiczne hamulce M45 310 zł
Lakier metalik/20-calowe felgi30 900 zł/S
Karbonowa osłona silnika M6180 zł

Gwarancje/ceny

Cena podst. testowanej wersji790 900 zł
Gwarancja mechaniczna2 l. (serwis 5 l./100 tys. km)
Gwarancja perforacyjna12 lat
Przeglądywg wskazań komputera
Cena testowanego egzemplarza1 044 760 zł
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków