Auto Świat Testy Testy nowych samochodów BMW X1 kontra BMW serii 2 Active Tourer

Dwie „nerki” z przodu i biało-niebieskie śmigiełko – Active Tourer ma właściwie wszystko to, co wyróżnia auta marki BMW. Przynajmniej wizualnie, rzecz jasna, ponieważ pod blachą – zdaniem najzagorzalszych fanów bawarskiej marki – zrobiła się „niezła awantura”.

Trzycylindrowy silnik (przynajmniej na początku produkcji) można jeszcze znieść, ale przedni napęd? Masakra! Ten, kto na mokrej nawierzchni nawet lekko doda gazu, szybko przekona się na własnej skórze, co to oznacza w praktyce. Van zaczyna wtedy bezradnie buksować kołami przedniej osi. Za to BMW usłyszało już słowa krytyki – słusznie się należą, zwłaszcza gdy zestawia się Active Tourera z mającym już swoje lata X1.

Przyjrzyjmy się karoserii

Mimo że „dwójka” jest o 13 cm krótsza, oferuje więcej miejsca we wnętrzu. I to zarówno dla pasażerów, jak i na bagaż. Poza tym kabina wygląda o całą generację młodziej. Ta młodość, a raczej nowoczesność, rzuca się w oczy także podczas jazdy na drodze. Postępu technicznego nie da się przecież zatrzymać. Tak więc X1 rozpędza się mozolnie, a silnik Diesla nieprzyjemnie nerwowo pracuje. I choć 218d ma jednostkę o identycznej pojemności, została ona kompletnie przekonstruowana. Pracuje teraz o wiele ciszej, spokojniej i żwawiej. Jak wykazały testy, jest też o 0,3 l/100 km oszczędniejsza.

Przejdźmy do zawieszenia. Pod tym względem kierowca X1 ma o wiele gorzej. SUV jeździ twardo i sztywno. „Dwójka” do miękkich też nie należy, ale zapewnia wystarczający komfort podróży. Bez dwóch zdań. Seria 2 to nowość, która wszystko potrafi lepiej, a w dodatku jest tańsza.

Naszym zdaniem

„Dwójka” okazuje się nie tylko dynamiczniejsza i przestronniejsza, lecz na dodatek jest także tańszym modelem w tym duecie.

Wynik:

BMW X1 0 : BMW serii 2 Active Tourer 1

Dane techniczne

Dane producenta BMW X1 xDrive 18d2 Active Tourer
Pojemność skokowa (cm3)19951995
Moc maksymalna (KM/obr./min)143/4000150/4000
Prędkość maksymalna (km/h)195210
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)10,18,9
Zużycie paliwa fabr. (l/100 km)5,44,1
Dł./szerokość/wysokość (mm)4477/1798/15454342/1800/1555
Zużycie paliwa w teście (l/100 km)6,25,9
Emisja CO2 w teście (g/km)164156
Pojemność bagażnika (l)420-1350468-1510
Masa własna/ładowność (kg)1650/5501485/515
Cena (zł)137 000122 200
Koszt jednego kilometra*1,63 zł1,42 zł

*przy cenie litra benzyny: 4,75 zł, ON: 4,67 zł i na podstawie wartości rezydualnej z EurotaxGlass’s

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków