.. SAV (Sport Activity Vehicle). Gdzie tkwi różnica w konstrukcji auta? Tłumaczenia były dość mętne - wirtualna linia poprowadzona od tylnego nadkola miała przechodzić w linię bocznych drzwi... W przypadku najnowszego X6 firma nie będzie miała takiego kłopotu, bo nazwa mówi sama za siebie - nowy pojazd to SAC według terminologii BMW, czyli Sport Activity Coupé. Już na pierwszy rzut oka widać, że właśnie sportowe nadwozie było wzorcem dla projektantów firmy. Tyle, że w najnowszym BMW coupé ma 5 drzwi, a z typowych dla tego nadwozia elementów został w zasadzie tylko mocno schodzący ku tyłowi dach. Do wizerunku coupé nie pasują też potężne, 21-calowe koła. Samochód jest standardowo wyposażony w napęd na 4 koła xDrive oraz w układ Dynamic Performance Control (DPC), który może różnicować siłę napędu między kołami tylnej osi. Dzięki temu rozwiązaniu auto jest bardzo stabilne przy nagłych zmianach obciążenia oraz w przypadku hamowania silnikiem. Oprócz tego na pokładzie X6 znalazł się także system Adaptive Drive (stabilizacja przechyłów bocznych i adaptacyjne amortyzatory) oraz aktywny układ kierowniczy, którego przełożenie zmienia się wraz z prędkością jazdy (czym większa szybkość, tym ruch kierownicą powoduje mniejszą reakcję). We wnętrzu jest miejsce dla 4 osób. Przednie fotele są opcjonalnie wentylowane, a każdy z pasażerów ma do dyspozycji regulator nastawów 4-strefowej klimatyzacji. Pasażerowie drugiego rzędu mogą uprzyjemniać sobie podróż, oglądając filmy na DVD. Bagażnik przy normalnym położeniu siedzeń ma 570 l, a po ich rozłożeniu jego pojemność wzrasta do 1450 l. Klienci będą mieli do wyboru 4 silniki. Obydwa motory benzynowe, które najprawdopodobniej największe zainteresowanie wzbudzą w USA, zostały wyposażone w podwójne turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Poziom emisji spalin nowej jednostki V8 jest znacznie niższy niż wartości progowe wyśrubowanej normy amerykańskiej ULEV II oraz Euro 5 (będzie obowiązywać w UE od października 2009 r.). Z myślą o rynku Starego Kontynentu w palecie silników znalazły się też 2 turbodiesle (znane z X5). Auta terenowe (a więc także SUV-y) są coraz popularniejsze. W minionym roku wzrost sprzedaży tego typu aut wyniósł w Europie ok. 20 proc., a w Polsce blisko 100 proc.! Oznacza to, że konkurencja w segmencie będzie coraz ostrzejsza i już dziś trzeba się czymś wyróżniać. BMW z najnowszym X6 idzie zdecydowanie w kierunku samochodów, które mają przede wszystkim dać radość z jazdy, właściwości terenowe są drugorzędne. Sprzedaż najnowszej X6 w USA (gdzie samochód jest produkowany) rozpocznie się w kwietniu 2008 r., a w Europie w drugiej połowie roku. Ceny są jeszcze nieznane.