Możesz sprzedać dom, obrabować bank albo zastawić rodowe srebra, a na BMW Zagato Coupé i tak pewnie nie starczy ci kasy. To, co na technice obecnego Z4 zbudowało mediolańskie studio stylistyczne, jest jedynym, niepowtarzalnym egzemplarzem, a więc świetnie nadaje się naConcorso d’Eleganza Villa d’Este nad jeziorem Como.
Tu samochody tego typu są na swoim miejscu, a podziwiający je fani motoryzacji nie tylko doceniają kunszt, z jakimzostały zrobione, ale również mogą sobie na nie pozwolić!
W szykownym coupé znajdziemy charakterystyczne elementy designerskie obu marek, które do tego mocno z sobą przemieszano, np. „nerka” wlotu powietrza do silnika otrzymała kratkę składającą się z dużych liter Z.
Gdy patrzy się na auto z przodu, nie sposób jednak nie dostrzec genów Z4. Prawdziwa zmiana zaczyna się na wysokości drzwi, gdzie Włosi pokazali wyraźnie, dlaczego nazywa się ich ojcami motoryzacyjnego designu. Andrea Zagato nazwał swoje dzieło Vmax-Concept, czyli dopuszczony do ruchu, zoptymalizowany pod względem aerodynamicznym samochód koncepcyjny do rozwijania maksymalnych prędkości.
Co prawda, nikt nie zdradza, jaka jednostka jest pod maską, ale w tym modelu BMW nie ma słabych silników, a więc cokolwiek by tam było – zabawa i tak będzie przednia!
Proszę zbudować ładne, niepowtarzalne i przede wszystkim szybkie auto – taką prośbę skierowaną do przedstawiciela jednej z licznych firm karoseryjnych można było usłyszeć kilkadziesiąt lat temu znacznie częściej niż dziś. BMW Zagato Coupé to właśnie doskonały przykład na to, co świetny designer może zrobić z niezłym, ale jednak wielkoseryjnym autem. Ile za takie usługi trzeba zapłacić? Skoro pytasz, to znaczy, że cię nie stać.