Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Chevrolet Aveo 1.2: Made in Poland

Chevrolet Aveo 1.2: Made in Poland

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Zgrabna, masywna karoseria Chevroleta Aveo może się podobać. Po zajęciu miejsca we wnętrzu szybko okazuje się, że nadwozie jest nie tylko ładne, lecz także przestronne. To zasługa sporych gabarytów pojazdu i dużego rozstawu osi. Przekonuje także design deski rozdzielczej i jakość materiałów, które nie odbiegają od standardów znanych z aut segmentu B.

Chevrolet Aveo 1.2: Made  in Poland
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Chevrolet Aveo 1.2: Made in Poland

Niektórym kierowcom może przeszkadzać brak osiowej regulacji kierownicy oraz jej duża średnica. Podróżowanie Chevroletem Aveo uprzyjemnia seryjna klimatyzacja i radio z MP3 z fabrycznymi przyciskami do sterowania umieszczonymi na kierownicy. Pewien zawód sprawić może tylko bagażnik, a dokładniej jego pojemność. 220 litrów to w tej klasie skromna wartość.

Po podstawowym silniku 1.2 nie spodziewaliśmy się oszałamiających osiągów, ale biorąc pod uwagę jego moc (84 KM), mogłyby być nieco lepsze. Grymas spowodowany słabym przyspieszeniem zniknie z twarzy użytkownika zapewne po pojechaniu na stację benzynową. Średnie spalanie 6,8 l na 100 km to dobry wynik w porównaniu z konkurencją. Nieźle wypada również wyciszenie silnika. Mniej pochlebnych opinii zebrało podwozie Chevroleta Aveo. Głównie z powodu nieprecyzyjnego układu kierowniczego oraz nieharmonijnie pracującego zawieszenia. Podczas jazdy nieobciążonym autem gwałtowna zmiana kierunku może zakończyć się niespodziewanym zarzuceniem tyłu.

Oceny podwozia nie podwyższa mało skuteczny układ hamulcowy. Mina rzednie także, gdy spojrzymy na cennik. Wersja LT ma niezłe wyposażenie, ale za to jest droga.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: