Wiadomo już, że będzie produkowana w Korei Południowej oraz stanie Michigan w Stanach Zjednoczonych. Otwarta pozostaje kwestia montażu tego modelu w fabryce na warszawskim Żeraniu, gdzie aktualnie powstają wszystkie wersje nadwoziowe obecnego wcielenia Aveo. Produkcja w Polsce jest prawdopodobna, ale zależeć będzie m.in. od poprawy sytuacji na europejskim rynku motoryzacyjnym i od zainteresowania ze strony polskiego rządu wsparciem ewentualnych inwestycji.
Gdy patrzymy na koncept RS, widać, że nowe Aveo uzyska elementy typowe dla najnowszych rozwiązań marki. Będą to m.in. potężny, podwójny grill, zderzak z dużymi wlotami powietrza i okrągłe światła tylne. Wystające nadkola, przetłoczenia na pokrywie silnika i drzwiach, tylny spoiler oraz aluminiowe felgi (w koncepcie 19-calowe) nadadzą sylwetce bardzo dynamiczny i zarazem agresywny charakter, dodatkowo wzmocniony umieszczeniem klamek tylnych drzwi w ramach okiennych (na wysokości słupków C),co z kolei powoduje, że na pierwszy rzut oka auto wygląda na 3-drzwiowe.
Dzięki większym wymiarom nadwozia wnętrze nowego Aveo cechować będzie lepsza przestronność i funkcjonalność. Uwagę zwróci deska rozdzielcza z okrągłym zegarem prędkościomierza i dużym wyświetlaczem LCD (rozwiązanie ściągnięte z motocykli) oraz konsola środkowa. Schowki w kokpicie i drzwiach pozwolą na bezproblemowe przewożenie małych przedmiotów.
Zastosowany w koncepcie turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,4 l i mocy 138 KM trafi także do topowej odmiany seryjnej. Poza nim w ofercie znajdą się również słabsze jednostki napędowe znane z obecnej generacji: 1.2/ 84 KM i 1.4/101 KM.