Auto jest nie tylko bogato wyposażone - w standardzie znajdziemy tu m.in.: 17-calowe alufelgi, skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radioodtwarzacz CD i MP3, komputer pokładowy oraz tempomat - ale również przestronne, komfortowe i ekonomiczne.
Znajdująca się pod maską Epiki jednostka Diesla to nowoczesny silnik z turbodoładowaniem i nową generacją wtrysku Common Rail Boscha (ciśnienie 1600 barów)
150 KM współpracujące z 5-biegową skrzynią manualną, która przekazuje moment na przednie koła, sprawia, że auto popisuje się bardzo przyzwoitą dynamiką. Epica rozpędza się do "setki" w niespełna 10 s i jest bardzo elastyczna już przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Pozytywnie zaskakuje niewielkie zużycie paliwa, które poza miastem nie przekracza 5,5 l oleju napędowego na 100 km.
Zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu ma raczej miękką charakterystykę
Zapewnia komfort na dobrej nawierzchni, ale już na szybciej pokonywanych zakrętach powoduje silne wychylanie się samochodu i występowanie tendencji do podsterowności. Wewnątrz wyraźnie odczuwalne jest także przejeżdżanie po nierównościach poprzecznych. Mało precyzyjny wydaje się również układ kierowniczy, choć do jego pracy można się przyzwyczaić.