6 HDI w warunkach miejskich przyspiesza żwawo i bez hałasu. Wystarczający poziom momentu obrotowego dostępny jest już od ok. 1800 obr./min. Przy wyższych prędkościach poza miastem nie da się już mówić o świetnych osiągach, ale nie ma co narzekać. Jeżeli wziąć pod uwagę wstrzemięźliwość w zużyciu paliwa, to mamy prawie same zalety. Prawie, bo oszczędność zużycia paliwa wynika m.in. z tego, że silnik produkuje niewielkie ilości ciepła odprowadzanego do układu chłodzenia. Efekt to niedostatek ogrzewania już przy niewielkich mrozach. Montaż dodatkowego ogrzewania wydaje się koniecznością. Jeżeli chodzi o nadwozie, to jego główne zalety nie zmieniają się od czasu pierwszego Berlingo. Łatwo składane fotele umożliwiają szybką zmianę przeznaczenia auta, a przesuwane boczne drzwi zapewniają wygodny dostęp do tylnej części auta. Kierowca Berlingo siedzi wysoko i ma do dyspozycji duże lusterka wsteczne - widoczność jest naprawdę doskonała.
Citroën Berlingo 1.6 HDI - Chłodny abstynent
Czy diesel o poj. 1,6 l może sprawdziç się w samochodzie o aerodynamice cegły i ładowności ponad 500 kg? Może, i to jak! Berlingo 1.