Zapewne francuski producent długo się zastanawiał, jak uatrakcyjnić swój popularny model, którego od 2002 roku sprzedano już ponad 3,5 mln egzemplarzy. Ostateczny wybór designu został oceniony wyjątkowo pozytywnie. Nadwozie nawiązuje do najnowszej generacji modeli tej marki, a C3 stanowi jakby pomniejszoną wersję Cactusa, z charakterystycznymi zewnętrznymi poduszkami Airbump. Nie można zaprzeczyć, że taki wybór okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Nowy Citroën C3 zdecydowanie wyróżnia się na drodze i zapewne szybko się nie zestarzeje.
Na rynku będzie groźnym konkurentem m.in. Skody Fabii, Volkswagena Polo i Seata Ibiza. Jednak z całą pewnością swoich najgroźniejszych konkurentów przewyższa niebanalnym designer nadwozia i wnętrza, co może być poważnym atutem podczas dokonywania zakupu nowego auta.
Citroën C3 – wnętrze
Konstruktorzy i designerzy zadbali o wiele oryginalnych rozwiązań. W drzwiach zamontowano uchwyt w stylu retro. Dominującym elementem na desce rozdzielczej jest sporej wielkości ekran dotykowy, który przypomina w obsłudze typowy tablet. Takie rozwiązanie stosuje coraz więcej producentów i pod tym względem nowy Citroën C3 nie pozostaje w tyle.
Może podobać się nowoczesny design wlotów powietrza, a także spłaszczonej w dolnej części wielofunkcyjnej kierownicy oraz nowoczesnych kształtów zegarów.
Przednie fotele mają ergonomiczne kształty, dobre trzymanie oraz zapewniają zadowalający komfort (nie są zbyt twarde). W tylnej części można narzekać na ograniczoną przestrzeń, ale z całą pewnością wygodnie może podróżować tam dwóch pasażerów o wzroście nawet 185 cm i długich nogach.
Bagażnik ma standardową pojemność 300 litrów (co jest porównywalne z konkurentami w tej klasie), który po złożeniu oparć tylnych siedzeń można powiększyć do 922 litrów. Takie parametry z całą pewnością wystarczą na dokonywanie tygodniowych zakupów dla rodziny w supermarkecie.
Citroën C3 – do wyboru, do koloru
W ofercie znajdzie się do wyboru dziewięć barw nadwozia - Banquise White, Perla Nera Black, Shark Grey, Aluminium Grey, Ruby Red, Almond Green, Cobalt Blue, Power Orange i Sand oraz trzy barwy dachu – Opal White, Onyx Black, Aden Red. Dzięki temu nabywca będzie miał do wyboru aż 36 możliwości kolorystycznych kombinacji. Najtańsza wersja nowego C3 1.2 Pure Tech 68 KM Live kosztuje 39 900 zł, a testowana 1.2 Pure Tech 110 KM Sine to już wydatek 53 900 zł plus dodatkowe wyposażenie 5100 zł.
Nowy Citroën C3 - polskie ceny
C3 Live 1.2 Pure Tech 68 | 39 900 zł |
C3 Live 1.2 Pure Tech 82 | 41 900 zł |
C3 Live 1.6 HDi 75 | 49 900 zł |
C3 Feel 1.2 Pure Tech 68 | 44 900 zł |
C3 Feel 1.2 Pure Tech 82 | 46 900 zł |
C3 Feel 1.2 Pure Tech 110 | 51 900 zł |
C3 Feel 1.2 BVA 110 | 57 500 zł |
C3 Feel 1.6 HDi 75 | 54 900 zł |
C3 Feel 1.6 HDi 100 | 58 900 zł |
C3 Shine 1.2 Pure Tech 82 | 53 900 zł |
C3 Shine 1.2 Pure Tech 110 | 58 900 zł |
C3 Shine 1.2 BVA 110 | 64 500 zł |
C3 Shine 1.6 HDi 75 | 61 900 zł |
C3 Shine 1.6 HDi 100 | 65 900 zł |
Citroën C3 – jednostka napędowa
Francuski producent do napędu oferuje dobrze już znaną gamę silników 3-cylindrowych benzynowych 1.2 PureTech o mocy 68 KM, 82 KM i 110 KM i czterocylindrowych wysokoprężnych 1.6 BlueHDi o mocy 100 KM. Wszystkie są dostępne z systemem Stop&Start i z 5-biegową manualną skrzynią biegów.
Wersja testowana wyposażona była w najmocniejszy silnik trzycylindrowy o pojemności skokowej 1.2 l Pure Tech i mocy 110 KM. Naszym zdaniem, to optymalna jednostka napędowa dla tego samochodu o masie własnej prawie 1100 kg. Z całą pewnością docenimy go w mieście, gdzie pozwala na dynamiczną jazdę i szybkie manewry.
Citroën C3 – podsumowanie
Nabywca tego samochodu z całą pewnością doceni m.in. oryginalny design nadwozia i wnętrza pojazdu, dobrą widoczność do przodu, wygodne przednie fotele, dobry komfort jazdy, dynamiczny i ekonomiczny w eksploatacji silnik oraz nowoczesne systemy bezpieczeństwa.
Citroën C3 - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | benzyna/R3/12 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie | wtrysk wielopunktowy |
Pojemność skokowa (cm3) | 1199 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 82/5750 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) | 118/2750 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 13,0 |
Średnie spalanie fabryczne (l/100 km) | 4,7 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 168 |
Skrzynia biegów/napęd | man. 5/przedni |
Pojemność bagażnika (l) | 300-922 |
Opony testowanego auta | 205/55 R 16 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 45 |
Długość całkowita (m) | 3,99 |
Szerokość (m) | 1,75 |
Wysokość (m) | 1,75 |