- Projektanci samochodu za punkt honoru postawili sobie uzyskanie jak najwyższego komfortu
- Efektowny wygląd nie przeszkodził w stworzeniu praktycznego SUV-a!
- Citroën nie byłby sobą, gdyby nie zrobił futurystycznego kokpitu
Czwarty do kompletu. Po Peugeocie 5008, Oplu Grandlandzie X oraz DS 7 dołącza teraz do rodzeństwa Citroën C5 Aircross. Jest to kolejny model zbudowany na tej samej bazie. Tym samym każdy producent koncernu PSA będzie miał w ofercie SUV-a podobnej wielkości.
Nowy model wpasowuje się w trend, którym podąża Grupa PSA. Samochód ma pielęgnować najważniejsze cechy francuskiej marki. Musi oferować najwyższy komfort podróżowania w swojej klasie – twierdzi Jean-Philippe Lamy, szef projektu. Te cele to trudne zadanie, bowiem konkurencja, która już jest w sprzedaży, okazuje się bardzo mocna. Pod względem wielkości naszym punktem odniesienia był Hyundai Tucson – twierdzi Lamy. W pierwszej kolejności chodziło o to, żeby powstał samochód praktyczny, a nie szlachetny.
C5 Aircross okazuje się wyróżniającym modelem pod względem stylistyki. Z boku na pierwszy plan wysuwają się obłości karoserii. Z kolei przód ma wyrazisty design. Reflektory ustawiono poziomo jedne nad drugimi, a w zderzaku są duże wloty powietrza. Wnętrze prezentuje się wyjątkowo futurystycznie. Ważniejsze jest to, że wygospodarowano tu mnóstwo przestrzeni w obu rzędach siedzeń, a podróżuje się na wygodnych obszernych fotelach.
Z tyłu zamontowano indywidualne siedzenia o jednakowej szerokości. Można je zarówno składać, jak i przesuwać w zakresie 15 cm. Dzięki temu nie tylko dopasowujemy ilość miejsca z tyłu na nogi pasażerów, lecz także możemy zmieniać wielkość bagażnika, którego pojemność wynosi minimum 580 l – to bardzo dobry wynik. Maksymalnie kufer można powiększyć do 1630 l. C5 Aircross świetnie spisuje się podczas codziennej jazdy.
Citroen C5 Aircross - dwa benzyniaki dwa diesle
Samochód, którym podróżowaliśmy podczas pierwszych jazd, miał pod maską topowego benzyniaka o mocy 180 KM. Moment obrotowy na koła w tym przypadku przekazuje 8-stopniowa automatyczna skrzynia. Sposób działania jednostki napędowej oraz przekładni skłania do delektowania się spokojną podróżą. Do takiego charakteru pasuje miękkie zestrojenie układu jezdnego.
Podczas jazdy nie odczuwa się momentu pokonywania nierówności nawierzchni. Pod tym względem C5 Aircross zdecydowanie wygrywa z konkurencją. dwa benzyniaki i dwa diesle Oprócz 180-konnego benzyniaka w ofercie będzie jeszcze benzynowy motor 1.2 generujący 130 KM oraz dwa diesle o mocy 130 lub 180 KM. Optymalnym wyborem wydaje się mniejszy z diesli.
Dzięki 130 koniom mechanicznym oraz momentowi obrotowemu o wartości 300 Nm powinien zapewnić autu ważącemu około 1500 kg dobre osiągi przy niskim zapotrzebowaniu na paliwo. Samochód będzie oferowany wyłącznie z napędem na przednią oś. Niestety, kierowcy, którzy są zainteresowani tym modelem, muszą uzbroić się w cierpliwość. Citroën C5 Aircross do sprzedaży ma wejść dopiero na początku 2019 roku.
Citroen C5 Aircross - w punkt
To jest super. Efektowny wygląd nie przeszkodził w stworzeniu praktycznego SUV-a!
To nie wyszło. Moment rynkowego debiutu. Dlaczego C5 Aircross każe na siebie tak długo czekać?
Efekt WOW! Komfort resorowania zachwyci największych malkontentów.
Kto to kupi? Każdy, kto ceni wygodę i praktyczność, a przy tym ma dość nudnej stylistyki.
Citroen C5 Aircross - nasza opinia
Citroën chce nam zapewnić mnóstwo komfortu i dużą przestronność w klasie SUV-ów. Nie ma tu silenia się na nawet najmniejsze sportowe doznania czy terenowe zdolności. W pełni to akceptujemy. Pytanie tylko, dlaczego tak długo musimy czekać na ten model.
Citroen C5 Aircross - dane techniczne
Silnik | benzynowy turbo, R4/16 |
Pojemność | 1598 cm3 |
Moc | 180 KM |
Moment obrotowy | 400 Nm przy 2000 obr./min |
Skrzynia biegów | automatyczna, 8-biegowa |
Napęd | na przednie koła |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,0 s |
Masa własna | ok. 1500 kg |
Długość/sszerokośc/wysokość | 4500/1840/1670 mm |
Cena | od ok. 34 tys. euro |