- W C5 Aircross FL na zewnątrz nowe są: grill, zderzaki, felgi, reflektory i światła tylne
- W kabinie uwagę zwraca 10-calowy ekran multimediów i nowa środkowa konsola
- SUV ma zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu
- Citroën C5 Aircross – dużo stylistycznych zmian
- Citroën C5 Aircross – mega komfortowy
- Citroën C5 Aircross – funkcjonalne wnętrze
- Citroën C5 Aircross – świetna hybryda
- Przeczytaj też:
- Citroën C5 Aircross – 1.2/131 KM z "automatem" nie spodobał nam się
- Citroën C5 Aircross – tanio to już było
- Citroën C5 Aircross – dane techniczne
Dla wielu osób skrót C5 w nazwie modelu nadal kojarzy się z francuską limuzyną klasy średniej. Tymczasem od 2018 r. pod nazwą C5 Aircross kryje się kompaktowy SUV Citroëna zbudowany na platformie EMP2 – model technicznie spokrewniony z Peugeotem 3008 i Oplem Grandlandem. Okazuje się, że to dość popularny model, bowiem w ciągu czterech lat w Europie sprzedano tego modelu aż 325 tys. sztuk. Teraz do salonów Citroëna wjeżdża najnowsza zmodernizowana odsłona C5 Aircrossa.
Citroën C5 Aircross – dużo stylistycznych zmian
W poliftingowym modelu pojawiły się nowe: grill, zderzaki, reflektory i światła tylne z efektem 3D oraz inne wzory felg aluminiowych. Wnętrze odświeżonego C5 Aircrossa rozpoznamy po nowym, 10-calowym ekranie multimediów, przeprojektowanych wirtualnych zegarach, selektorze biegów w formie dżojstika, bardziej komfortowych fotelach z dodatkową 15 mm warstwą pianki oraz lepszych jakościowo materiałach deski rozdzielczej. Zadbano także o poprawę wygłuszenia kabiny.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoCitroën C5 Aircross – mega komfortowy
Znakiem rozpoznawczym kompaktowego SUV-a Citroëna nadal pozostaje wysoki komfort jazdy. W głównej mierze jest to zasługa zawieszenia wyposażonego w progresywne ograniczniki hydrauliczne, które podnoszą jakość tłumienia na nierównych drogach, ale nie tylko. Dużą rolę odgrywają także znane z modelu C4 fotele Citroën Advanced Comfort, które w podstawowych wersjach pokryto nowoczesną tkaniną strukturalną, a w droższych przyjemną w dotyku Alcantarą lub wysokiej klasy skórą. Przednie siedzenia w C5 Aircrossie mogą być podgrzewane oraz wyposażone w funkcję masażu.
Citroën C5 Aircross – funkcjonalne wnętrze
C5 Aircross charakteryzuje się nie tylko wysokim komfortem, ale także praktycznością. W obu rzędach siedzeń podróżni znajdą mnóstwo przestrzeni. Ci siedzący z tyłu skorzystają z trzech niezależnie regulowanych foteli, które są przesuwane, pochylane i wyjmowane. Podczas wakacyjnych rodzinnych wojaży docenimy także pojemny bagażnik – od 580 do 720 l w wersji z silnikiem spalinowym oraz od 460 do 600 l w odmianie z napędem hybrydowym plug-in.
Citroën C5 Aircross – świetna hybryda
Przeczytaj też:
- Poznaj ceny nowego C5 Aircrossa
- Tej wersji silnikowej nie kupimy już w poliftingowym C5 Aircross. A szkoda...
Gama dostępnych napędów w C5 Aircross obejmuje trzycylindrowego benzyniaka 1.2 PureTech 131 KM lub turbodiesla 1.5 BlueHDi (również o mocy 131 KM) – obydwa w wariantach z manualną 6-biegową lub automatyczną 8-biegową skrzynią. Ofertę napędów uzupełnia hybryda plug-in generująca moc systemową 225 KM współpracująca wyłącznie z 8-stopniowym "automatem". I właśnie ten wariant napędowy spodobał nam się podczas jazd premierowych. Przednionapędowa hybryda PHEV składająca się z dwóch silników (doładowanego benzyniaka 1.6/180 KM i elektryka o mocy 109 KM) wg producenta potrafi przejechać w trybie wyłącznie elektrycznym 55 km. Tymczasem egzemplarz, którym jeździliśmy, uzyskał zasięg EV wynoszący przyzwoite 39 km. Gdy zgromadzony w akumulatorze (pojemność 13,2 kWh) prąd skończył się, C5 Aircross PHEV przeszedł automatycznie w tryb hybrydowy. Podczas jazd z użyciem benzyniaka i elektryka odnotowaliśmy średnie zużycie benzyny na poziomie 6,6 l/100 km. Ekologia i ekonomiczność to jednak niejedyne zalety hybrydowego napędu. Dysponując mocą systemową 225 KM i sporym maksymalnym momentem obrotowym (360 Nm) jesteśmy jechać C5 Aircrossem Hybrid także dynamicznie (0-100 km/h w 8,7 s, V maks. 225 km/h, w trybie elektrycznym do 135 km/h).
Citroën C5 Aircross – 1.2/131 KM z "automatem" nie spodobał nam się
Podczas premierowych jazd mieliśmy okazję testować także model ze 131-konnym trzycylindrowym benzyniakiem połączonym z automatyczną przekładnią. C5 Aircross z tym napędem jednak nie przypadł nam do gustu z dwóch powodów. Po pierwsze reagował na gaz mało spontanicznie, a skrzynia biegów gubiła się z odpowiednim wyborem biegów. Pod drugie, poruszając się na podmiejskim (co prawda górzystym) odcinku, jednostka wykazała bardzo duże zapotrzebowanie na paliwo – średnio 9,4 l/100 km.
Citroën C5 Aircross – tanio to już było
Ceny poliftingowego C5 Aircrossa zaczynają się od 128 750 zł. Tyle zapłacimy za doładowanego benzyniaka 1.2 PureTech 131 KM z manualną 6-biegową skrzynią w podstawowej wersji Feel. Znajdziemy w niej m.in. 12,3-calowe zegary, system hamowania awaryjnego, aktywny system zapobiegania opuszczeniu pasa ruchu, automatyczną dwustrefową klimatyzację, 18-calowe aluminiowe felgi i chromowane końcówki wydechu i światła LED. Za tę samą wersję wyposażeniową w hybrydowym C5 Aircrossie zapłacić trzeba 183 650 zł. Będzie ona miała jednak wyższy standard wyposażania, gdyż na pokładzie znajdziemy dodatkowo, m.in.: radio cyfrowe z nowym 10-calowym tabletem dotykowym oraz moduł łączności z pakietem SOS i usługą Assistance, system monitorowania martwego pola, wspomaganie parkowania przodem, kamera cofania z funkcją Top Rear Vision, dostęp bezkluczykowy, reflektory przeciwmgłowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów i elektrycznie składane lusterka boczne.
Citroën C5 Aircross – dane techniczne
Marka i model | CITROËN C5 AIRCROSS PLUG-IN HYBRID |
Napęd/silniki | na przednie koła/doładowany benzynowy 1.6 + elektryczny |
Moc silników benz./elektr. | 180 KM przy 5500 obr./min + 109 KM |
Maksymalny moment obr. silników benz./elektr. | 360 Nm/1650 obr./min |
Łączna moc systemowa | 225 KM |
Akumulator | Litowo-jonowy; pojemność 13,2 kWh |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,7 s |
Prędkość maksymalna | 225 km/h |
Średnie zużycie paliwa wg WLTP | 1,4-1,5l/100 km |
Wymiary: długość/szerokość/wysokość | 4500/1969/1654 mm |
Rozstaw osi | 2730 mm |
Pojemność bagażnika | 460-1510 l |
Maksymalna masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez hamulca | 1300/750 kg |
Cena C5 Aircross PHEV | od 183 650 zł |