Choć wakacje za nami, a wiele osób zaczęło już planować kolejny wypoczynek, my postanowiliśmy wykorzystać uroki złotej polskiej jesieni i wybraliśmy się testowym Grand C4 Picasso w wycieczkę wzdłuż granicy Polski. Choć mordercze tempo wyprawy (dziennie pokonywaliśmy ok. 700 km) nie pozwoliło odpocząć, relaksowały nas widoki ciekawych miejsc, które odwiedziliśmy, oraz komfortowa podróż vanem Citroëna.
Poniżej wpisy z książki testu:
Citroën Grand C4 Picasso – Dzień I (760 km)
„Dynamiczny silnik i dobrze dopasowana automatyczna skrzynia biegów sprawiają, że auto wydaje się stworzone do jazdy po autostradach. Niestety, należy wzmóc czujność przy bocznych podmuchach wiatru.”
Citroën Grand C4 Picasso – Dzień II (650 km)
„Deszcz i silny wiatr dały nam się we znaki, wycieraczki w C4 to element, który mógłby być lepiej dopracowany. Za to olbrzymia panoramiczna przednia szyba pomogła
w oglądaniu pięknych widoków, tym bardziej że poprawiła się pogoda.”
Citroën Grand C4 Picasso – Dzień III (690 km)
„Pokonywanie ciasnych zakrętów i wzniesień nie nastręcza trudności Grand C4 Picasso. Po wielu godzinach „w siodle” korzystamy z funkcji masażu w fotelach. Przy okazji stwierdzamy, że lędźwie francuskich inżynierów znajdują się nieco niżej niż u polskich kierowców. Na bieszczadzkich serpentynach doceniliśmy skrętne reflektory.”
Citroën Grand C4 Picasso – Dzień IV (580 km)
„Zegary na środku kokpitu są tylko i wyłącznie nieprzemyślanym pomysłem designerów. Okazało się też, że nie dostajemy informacji o kończącym się płynie do spryskiwaczy. Doceniamy natomiast dużą liczbę schowków, które wypełniliśmy szczelnie na czas kilkudniowej podróży.”
Citroën Grand C4 Picasso – Dzień IV (690 km)
„Po 5 dniach spędzonych w Citroënie możemy wydać opinię dotyczącą zawieszenia, silnika i układu kierowniczego – nie ma się do czego przyczepić. Fotele są wygodne, ale do ideału im trochę brakuje. Dobrą opinię o aucie psują tylko drobiazgi, np. zbyt krótkie światła mijania, wycieraczki przedniej szyby czy brak pamięci dezaktywacji systemu start-stop.”
Więcej informacji na temat jazd testowych Citroënem Grand C4 Picasso wzdłuż granicy Polski możecie przeczytać 23 października w „Auto Świecie” nr. 43/2017
Galeria zdjęć
Mikoszewo: przeprawa promowa przy ujściu Wisły do Morza Bałtyckiego.
DCT Gdańsk to najnowszy (2016 r.) i najnowocześniejszy polski terminal kontenerowy. Może obsługiwać kontenerowce transoceaniczne
Gdynia: ORP „Błyskawica” – najstarszy zachowany niszczyciel, weteran II WŚ. Przepłynął 138 356 Mm, wycofany ze służby w 1975 r.
Kołobrzeg: latarnia morska w Kołobrzegu ma wys. 26 m, a jej zasięg to 29,6 km (16 Mm). Wysadzona w 1945 r. przez Niemców, odbudowana w 1947 r.
Szczecin: dźwigozaury” to trzy zabytkowe żurawie w Szczecinie, stojące na wyspie w centrum miasta.
Myślibórz: Brama Pyrzycka wzniesiona w XIV wieku łącznie z całością murów obronnych.
Okolice Kostrzyna nad Odrą.
Okolice Żar.
Wrocław: symbol Wrocławia – most Grunwaldzki – wiszący nad Odrą. Zbudowany w latach 1909-10.
Niemcza: miasto w województwie dolnośląskim, położona nad rzeką Ślęzą, na obszarze Wzgórz Niemczańsko-Strzelińskich. Historycznie leży na Dolnym Śląsku
Okolice Niemczy.
Okolice Niemczy.
Reczka: kompleks Riese największy projekt górniczo-budowlanego hitlerowskich Niemiec, rozpoczęty i niedokończony, połóżony w Górach Sowich.
Złoty Stok atrakcja Kotliny Kłodzkie, znany z Kopalni Złota. Na zdjęciu kamieniołom.
Chorzów: Stadion Śląski (Kocioł Czarownic)– legendarny obiekt oddano w tym roku po modernizacji.
Wyciąg narciarski w okolicach Ustrzyk Dolnych.
Zamość: ratusz.
Białowieża.
Brama Biołowieskiego Parku Narodowego.
Stańczyki: najwyższe w Polsce mosty (do 36,5 m).
Suwalszczyzna.
Pasłęk: gotycka Brama Kamienna z 1330 roku.
Okolice Pasłęka.