Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Czytelnicy testują nową Toyotę Avensis

Czytelnicy testują nową Toyotę Avensis

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Czy po liftingu Avensis zmienił się tak, że można go nazwać nowym modelem? Sprawdzamy to z naszymi Czytelnikami

Czytelnicy testują nową Toyotę Avensis
Zobacz galerię (17)
Auto Świat / Robert Rybicki
Czytelnicy testują nową Toyotę Avensis

Toyota od lat podąża własnymi ścieżkami. Może i jej modele nigdy nie wyznaczały trendów stylistycznych, ale miały i nadal mają to coś, za co pokochało je wielu zadowolonych kierowców. Tym czymś jest wieloletnia bezproblemowa eksploatacja. Nie inaczej było z kolejnymi generacjami Avensisa.

Podczas tego testu poznawaliśmy zalety i wady nowego modelu z osobami, które na co dzień jeżdżą poprzednimi generacjami Avensisa. Czy to auto sprostało ich oczekiwaniom?

Większość zwróciła uwagę na nową stylistykę. Nadal jednak powoduje ona wśród nich pewne kontrowersje – jednym się podoba, inni narzekają na zbytnią lekkość linii, która nie wzbudza zaufania ani sprawia wrażenia solidności. Pod tym względem nie dogodzi się wszystkim.

Jednak już po zajęciu miejsca za kierownicą wątpliwości się rozwiały. Całkowicie przeprojektowane nowe wnętrze wygląda bowiem na solidne i jest przy tym bardzo intuicyjne w obsłudze. Jeśli doda się do tego nowe fotele, zapewniające bardzo dobre trzymanie boczne, czy też brak tunelu, to otrzymamy wnętrze komfortowego rodzinnego sedana.

Wiemy już, że zmiany stylistyczne zostały przyjęte pozytywnie, a jak jeździ nowy model? Do testu otrzymaliśmy wersję napędzaną dwulitrowym turbodieslem, o maksymalnej mocy 143 KM, którego osiągi powinny zadowolić każdą rodzinę.

Tak też było w przypadku każdego, kto siedział za kierownicą tego auta. Avensis płynnie rozwija moc, biegi wchodzą precyzyjnie, a zawieszenie zapewnia bardzo komfortowe warunki podróżowania. Wszystko to pozwala zachować umiarkowany apetyt na paliwo.

Podczas naszego testu w trasie Toyota zużywała 6,4 l/100 km, a średnie spalanie osiągnęło wynik 7,1 l/100 km. Czy od auta o takim przeznaczeniu można oczekiwać więcej? Raczej nie, tyle że nasi Czytelnicy narzekali na cenę. Pewnie z tego powodu wybraliby wersje benzynowe.

Toyota Avensis sprostała oczekiwaniom czytelników

Producent wykonał dobrą robotę, udoskonalając to, co w Avensisie było nie najlepsze. Ten model Toyoty jest całkiem udanym rodzinnym sedanem, którego można polubić za: przestronne, komfortowe wnętrze, dopracowany, oszczędny silnik i zawieszenie stworzone z myślą o naszych drogach.

Toyota Avensis 2.0 D4-D Prestige - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.diesel/R4/16
Ustawienie silnikapoprzecznie z przodu
Zasilaniewtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3)1995
Moc maksymalna (KM/obr./min)143/4000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)320/1750-2500
Skrzynia biegówman. 6
Napędprzedni
Hamulce (przód/tył)tw/t
Opony testowanego auta225/45 R 18
Dł./szer./wys. (mm)4750/1810/1480
Rozstaw osi (mm)2700
Masa własna/ładowność (kg)1460/640
Pojemność bagażnika (l)509
Pojemność zbiornika paliwa (l)60
Przyspieszenie 0-100 km/h9,5 s
Prędkość maksymalna200 km/h
Spalanie w mieście5,7 l/100 km
Spalanie poza miastem3,8 l/100 km
Spalanie średnie4,5 l/100 km
Emisja CO2119 g/km
Teoretyczny zasięg1333 km
Średnica zawracania10,8 m
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków