Pod maską doładowany 90-konny benzyniak, do tego nadwozie typu kombi. Zdaniem Dacii takie połączenie to udany przepis na rodzinne auto. Przekonajmy się, czy ma rację.

Dacia Logan MCV - nadwozie

Trzeba przyznać, że stylistyka rumuńskiego modelu prezentuje się korzystnie. Jednocześnie cieszą praktyczne walory – przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik. Jednak to jeszcze nie koniec zalet. Okazuje się bowiem, że podłogę umieszczono na takiej wysokości, że wsiadanie, a raczej wchodzenie do auta jest wyjątkowo wygodne.

Powody do zadowolenia będą mieli również rodzice, którzy muszą sadzać swoje pociechy w fotelikach. Wysoko poprowadzona górna część ramek drzwi sprawia, że można wygodnie włożyć fotelik i bez problemu wślizgnąć się do auta, żeby zapiąć dodatkowe siedzisko.

Dacia Logan MCV - silnik

Dynamika doładowanego benzyniaka jest na zadowalającym poziomie. Jednak dobre przyspieszenie można uzyskać pod warunkiem wykorzystywania górnego zakresu obrotów. Do około 2 tys. obr./min auto okazuje się niemrawe. Podczas jazdy autostradą trzeba się pogodzić ze zbyt dużym hałasem jednostki napędowej.

Cieszy natomiast niskie spalanie. Podczas jazdy w mieście auto zużyło 7,2 l paliwa na 100 km. To o 1,4 l więcej niż obiecuje producent, ale taką nadwyżkę można zaakceptować.

Dacia Logan MCV - prowadzenie

Zawieszenie to kolejny element, który polubią rodziny – podwozie dobrze tłumi wyboje. Za to w trakcie jazdy na zakrętach przeszkadzają mocne przechyły nadwozia i nieprecyzyjny układ kierowniczy.

Dacia Logan MCV - koszty

Dobrze wyposażone praktyczne kombi za 48 370 zł? Czemu nie!

Dacia Logan MCV - to nam się podoba

Przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, łatwe wsiadanie oraz wysiadanie.

Dacia Logan MCV - to nam się nie podoba

Niewygodne fotele oraz pozycja za kierownicą, silnik ma wyczuwalną turbodziurę.

Dacia Logan MCV - nasza opinia

Dobre możliwości transportowe Dacii Logan MCV są niepodważalne. Cieszy również wygodne wsiadanie, jak i niskie zużycie paliwa. Nieakceptowalne są natomiast niewygodne fotele oraz słaba pozycja za kierownicą.