Z zewnątrz

Linia nadwozia czeskiej limuzyny jest dość konserwatywna. Duży grill chłodnicy oraz obniżony spoiler dodają autu nieco sportowego charakteru i sprawiają, że robi ono wrażenie bardzo stabilnego. Choć Superb ma wiele charakterystycznych dla swojej marki cech, kojarzy się jednak z Volkswagenem Passatem, co jest jednocześnie zaletą i wadą. Osoby, które nie chcą się zbyt wyróżniać i wolą być na drodze anonimowe, uznają tę cechę za zaletę. W przeciwnym wypadku porównywanie flagowego modelu do auta mniejszego i mniej komfortowego, może drażnić.

Peugeot 607 o lekkiej, nieco agresywnej sylwetce to odpowiednia propozycja dla tych, którzy mają dość samochodów o tradycyjnych, podobnych do siebie kształtach. Zgrabna, sportowa, wręcz przypominająca coupé sylwetka Peugeota zdecydowanie wyróżnia się w świecie limuzyn. "607" nie można jednak zarzucić braku elegancji i mimo że auto nie jest nowością na rynku, nie przestało zwracać na siebie uwagi.

Wewnątrz

Jak na limuzyny przystało, oba samochody mają bardzo obszerne wnętrza, które zapewniają wygodną podróż zarówno na przednich, jak i na tylnych fotelach. Żrodkowe tylne siedzenia, z racji ich wyprofilowania, nie są jednak szczególnie wygodne i nadają się jedynie do podróżowania na krótkich dystansach. Wnętrze 607 jest bardzo eleganckie i uporządkowane. Barwa tapicerki świetnie harmonizuje z deską rozdzielczą i kolorem zegarów. Nawet drewniane dodatki są bardzo dobrze dobrane. Dodatkowo bardzo dobra jakość materiałów wykończeniowych oraz dokładność wykonania sprawiają, że wsiadając do tego samochodu bezsprzecznie miało się odczucie, że jest to luksusowe auto. Deska rozdzielcza Peugeota jest funkcjonalna i bez trudu sięga się do właściwych przełączników, brakuje jednak podręcznych schowków, w które obfituje wnętrze Skody. Tam na każdy drobiazg można znaleźć odpowiednie miejsce. Nawet okulary przeciwsłoneczne miały idealny dla nich, dostępny na wyciągnięcie ręki schowek przy wewnętrznym lusterku. Nie zabrakło również oferowanej standardowo parasolki, w schowku odprowadzającym wodę na zewnątrz. Jakość wykończenia wnętrza czeskiej limuzyny jest na bardzo wysokim poziomie, nie podobały nam się jednak dwubarwne podświetlenia deski rozdzielczej, na której zielone zegary kontrastowały z bursztynowym kolorem wyświetlacza. Oczywiście oba modele były bogato wyposażone, nie brakowało ani elementów wspomagających bezpieczeństwo, ani komfort jazdy. W testowanej przez nas wersji Superb brakowało jedynie skórzanej tapicerki.

Jazda

Podczas jazdy 2,5-litrowy diesel, w którego wyposażono Skodę Superb, sprawia, że prowadzenie auta jest prawdziwą przyjemnością. Niezwykle dynamiczny i elastyczny, aż prowokował do sportowej jazdy, tym bardziej że wystarczająco sztywno zestrojone zawieszenie pozwalało Skodzie pewnie pokonywać łuki. Ani na ostrych zakrętach, ani przy dużej prędkości na autostradzie, nie traci się pełnej kontroli nad samochodem. Niczego nie można również zarzucić hamulcom i co ważne, nawet podczas gwałtownego hamowania auto zachowywało się stabilnie. Dodatkowo 6-biegowa przekładnia umożliwiała ekonomiczną jazdę nawet przy dużych prędkościach.

Wygląd Peugeota 607 jest obietnicą bardzo dynamicznej jazdy. W rzeczywistości jednak pozostaje w tyle za Skodą. Osiągane prędkości są mniejsze i auto potrzebuje więcej czasu na rozpędzenie się. Nie można jednakże powiedzieć, że Peugeot ciągnie się żółwim tempem. Samochód ten jest zwinny, elastyczny i pozwala na pewne wyprzedzanie. Jego osiągi nie są może rewelacyjne, ale z pewnością wystarczające dla tej klasy auta. Zresztą gorsze osiągi można usprawiedliwić typowym dla francuskich aut, dość miękkim zawieszeniem, które zapewnia komfortową podróż, również pasażerom siedzącym na tylnych siedzeniach. Na łukach i zakrętach Peugeota 607 prowadzi się stabilnie, choć trzeba mieć do niego większą rezerwę zaufania niż do Skody. Do działania układu hamulcowego nie mamy żadnych zastrzeżeń.

Cena Skody z oferowanym w danej wersji wyposażeniem jest o ok. 25.000 zł niższa od ceny Peugeota. Jednak testowany przez nas model z porównywalnym w "607" wyposażeniem, miał również podobną jak on cenę, czyli ok. 150.000 zł. Gdyby tak móc połączyć ciekawy design Peugeota z dynamicznością Skody...

Zobacz ceny Skody Superb i Peugeota 607