Logo

Dla wygodnych

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

O gustach się nie dyskutuje, ale fakt pozostaje faktem - obokcitroĎnowskiego C3 nie można przejść obojętnie. Tym razem w nasze ręcedostała się wersja z najmocniejszym silnikiem i automatyczną skrzyniąbiegów SensoDrive

Nadwozie/jakość

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że we wnętrzu autka z powodzeniem zmieszczą się nawet koszykarze Śląska Wrocław - wysoko poprowadzona linia dachu na wzór legendarnego 2 CV obiecuje bardzo wiele przestrzeni wewnątrz.

Rzeczywiście, na przednich fotelach miejsca nad głowami jest aż nadto. Z tyłu jednak zmieszczą się jedynie osoby o wzroście najwyżej przeciętnym. No cóż, takimi prawami rządzi się segment, do którego C3 należy.

Bagażnik jest spory, ale ma wysoką krawędź załadunkową. Wersję Exclusive wyposażono w tempomat (sterowany z kierownicy), który w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów sprawdza się doskonale na pozamiejskich trasach. W standardzie znajdziemy też automatyczną klimatyzację oraz fabryczny zestaw audio.

Układ napędowy/osiągi

Tak naprawdę skrzynia SensoDrive to wcale nie... automat (choć jej obsługa jest bardzo do automatu zbliżona). System opiera się na normalnej, 5-stopniowej przekładni manualnej, obudowanejsilnikami elektrycznymi, które we współpracy z komputerem zmieniają biegi.

Trzeba przyznaćCitroenowi, że konstrukcja sprawdza się bardzo dobrze - w trybie automatycznym, który świetnie sprawuje się w mieście, biegi zmieniane są dynamicznie i nie mamy wrażenia, że mechanizm robi zbędne przerwy.

Dla osób, które ze 110-konnej jednostki chcą wykrzesać więcej "ognia", pozostaje tryb sekwencyjnej zmiany przełożeń. Gdy obroty silnika zbliżą się do niebezpiecznie wysokiego poziomu, komputer po paru sekundach sam zmieni przełożenie na wyższe. Niestety, SensoDrive za wygodę każe sobie płacić przy dystrybutorze (w teście nawet ponad 9 l/100 km).

Układ jezdny/komfort

Pojazd ma dość sztywno zestrojone zawieszenie, choć przechyły nadwozia na zakrętach są całkiem spore. Najmocniejsza wersja C3 system ESP ma w wyposażeniu opcjonalnym.

Koszty/bezpieczeństwo

Jak na małe auto samochód wyposażony jest bardzo dobrze, choć kilka elementów wymaga jeszcze dopłat (np. kurtyny). Niestety, ceny nie można określić jako przystępnej - ponad 60 tys. zł za samochód z segmentu B to bardzo dużo. Inną rzeczą jest bezkonkurencyjność C3 SensoDrive.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: