Nadwozie/jakość
Sylwetka XC70 jest wszystkim dobrze znana. Auto zadebiutowało bowiem przed trzema laty. Od "zwykłej" wersji V70 model XC różni się większym o 7 cm prześwitem oraz nakładkami z tworzywa na nadkolach i zderzakach.
Wnętrze utrzymano w typowym dla Volvo rozkładzie. Duża, masywna deska rozdzielcza, a na niej sporo przycisków. Dla osób po raz pierwszy zasiadających za kierownicą Volvo wskazana jest krótka lekcja obsługi
W obu rzędach siedzeń mnóstwo przestrzeni, pasażerowie podróżują na dużych, wygodnych fotelach (w testowanej wersji obszytych skórą). Kanciaste nadwozie nie wszystkim się podoba, ma jednak pewną istotną cechę.
Wnętrze, a zwłaszcza bagażnik ma regularne kształty, przez co auto staje się bardziej praktyczne. Przy załadunku bagaży trzeba się trochę mocniej wysilić. Większy prześwit spowodował podniesienie krawędzi załadunku.
Układ napędowy/osiągi
Turbodieslowska jednostka D5 została skonstruowana na bazie znanego z silników benzynowych 5-cylindrowego kadłuba. Trzeba przyznać, że chociaż Volvo stawia pierwsze kroki w budowie silników Diesla, to już na samym początku osiągnęło sukces.
2,4-litrowa jednostka dysponująca mocą 163 KM świetnie radzi sobie z autem ważącym ponad 1,6 tony. Dzięki potężnemu momentowi obrotowemu (340 Nm) - większemu niż w sportowej wersji T5 (330 Nm) - silnik już od niskich obrotów żwawo napędza pojazd.
Dzięki układowi recyrkulacji spalin EGR i dopalaczowi katalitycznemu auto spełnia normę Euro 3. Za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów moment obrotowy przekazywany jest na obie osie. Elektronika przez cały czas steruje rozdziałem napędu. System ten powstał przy współpracy szwedzkiej firmy Haldex.
Układ jezdny/komfort
Oprócz napędu 4x4 nad bezpieczeństwem jazdy czuwają systemy TRACS (układ przeciwpoślizgowy) i DSTC (kontrola stabilności). Mimo iż wersja XC ma wyżej położony środek ciężkości, to kierowca nawet w czasie szybiej jazdy nie odczuwa tego. Komfort jazdy na wysokim poziomie.
Koszty/bezpieczeństwo
Przy zakupie wersji Cross Country w grę wchodzą poważne pieniądze. Konkurencyjne Audi Allroad 2.5 TDI jest jednak droższe.