Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Dodge Caliber SRT4 - Uliczny wojownik

Dodge Caliber SRT4 - Uliczny wojownik

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Na bojowy wygląd samochodu składa się kilka wyjątkowych szczegółów. Należą do nich: umieszczony na masce wlot powietrza, mocno zaznaczone wydatne nadkola, kryjące 19-calowe koła z szerokimi oponami, czerwone zaciski hamulców, progi, spoiler dachowy i gruba, błyszcząca końcówka wydechu. W kokpicie obrotomierz znalazł się pośrodku przed oczami kierowcy, jak na auto sportowe przystało, a po lewej umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania. Poza tym Dodge Caliber SRT4 od „cywilnego” Calibra odróżnia skórzana tapicerka wykończona czerwoną nicią, aluminiowe detale i mocno wyprofilowane fotele z wyszytym napisem SRT. Niezła funkcjonalność kabiny i bagażnika nie uległa zmianie.

Dodge Caliber SRT4 - Uliczny wojownik
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Dodge Caliber SRT4 - Uliczny wojownik

Przekręcenie kluczyka rozpoczyna niezwykły spektakl – 4-cylindrowy silnik w duecie z turbosprężarką daje oryginalny koncert pod dyrekcją zachwyconego kierowcy. Komendy wydawane za pomocą pedału gazu realizowane są błyskawicznie – auto wyskakuje do przodu jak wystrzelone z procy przy akompaniamencie oszałamiającej muzyki.

Sześciobiegowa manualna skrzynia Getrag, dobrze dopasowana do charakterystyki silnika, pozwala na płynną zmianę przełożeń. W skutecznym przekazaniu potężnej mocy na przednie koła pomaga system BLD (elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego za pomocą hamulców), co nie znaczy, że udaje się całkiem uniknąć buksowania kół.

Moc Dodge'a Calibra SRT4 zachęca do dynamicznej jazdy, trzeba jednak pamiętać, że ten Caliber ma gwałtowną naturę i wymaga silnej ręki. Na szybko pokonywanych zakrętach zachowuje się lekko podsterownie, przy wyjściu z łuku szarpie kierownicą. Uspokajająco działa świadomość obecności seryjnie instalowanego ESP i potężnych, o 340-milimetrowej średnicy tarcz hamulcowych. Szerokie, niskoprofilowe opony nie ułatwiają manewrowania, ale komfort jazdy pozostaje na przyzwoitym poziomie.

Dodge Caliber SRT4 kosztuje – w zależności od kursu euro – powyżej 130 tys. zł (cena bez promocji). Jeśli wziąć pod uwagę zaawansowaną technikę, wysokie osiągi i efekt, jaki wywołuje ten samochód, nie jest to szczególnie wygórowana cena. Wyposażenie zestawiono trochę po amerykańsku – świetne audio, za to poduszki boczne tylko w opcjonalnym pakiecie.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków