Nadwozie/jakość
Maluch Nissana prezentuje zupełnie nowy pomysł na wygląd miejskiego samochodu. Kształt karoserii sprawia, że nie można przejść obojętnie obok. To już nie ten szaraczek, którego znaliśmy wcześniej.
Cechą charakterystyczną Micry są "wyłupiaste" reflektory umieszczone wysoko na masce. Samochód jest wyższy i większy. Także wnętrze zaprojektowano od nowa. Zestaw zegarów jest czytelny. Wszystkie przełączniki są pomysłowo rozmieszczone w górnej części konsoli.
Nie brakuje schowków i uchwytów na napoje. Funkcjonalnym rozwiązaniem jest przesuwana w zakresie 20 cm tylna kanapa (standard od wersji Visia+).
Dzięki niemu mamy wybór: między dużą ilością miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu i bardzo małym bagażnikiem, a większą pojemnością kufra (do 371 litrów) oraz znacznie mniejszą wygodą podróżnych.
Układ napędowy/osiągi
80-konny silnik powinien usatysfakcjonować "miejskich" użytkowników. Jednostka dobrze czuje się na niskich i średnich obrotach, jeszcze lepiej kiedy obrotomierz pokazuje wysoki zakres.
O ile nie mieliśmy zastrzeżeń do przyspieszenia i elastyczności, o tyle hałas jaki "produkuje" jednostka od około 80 km/h może być denerwujący.
Przy dynamicznej jeździe auto zużywało maksymalnie prawie 12 litrów benzyny na 100 km - takie osiągnięcie nie pasuje do wizerunku "mieszczucha". Plus za prawidłowe zestopniowanie manualnej przekładni, która pracuje lekko i precyzyjnie.
Układ jezdny/komfort
Micra jest zwinna, lubi szybkie manewry i nagłe zmiany kierunku jazdy. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy docenią panie. Zapewnia on łatwość manewrowania w ciasnych uliczkach i na zatłoczonych parkingach przy centrach handlowych.
Natomiast twardo zestrojone zawieszenie pozwala bezstresowo pokonywać ostre zakręty. Jednak taka charakterystka ujemnie wpływa na komfort resorowania. Dobry układ hamulcowy z ABS-em, EBD i systemem wspomagania nagłego hamowania zyskuje na skuteczności po jego rozgrzaniu.
Koszty/bezpieczeństwo
Standard wersji Visia+ A/C to: ABS, klimatyzacja manualna, cztery poduszki powietrzne, elektrycznie podnoszone szyby. Prawie 44 tys. zł za tak wyposażony samochód z dynamicznym silnikiem to dobra oferta. Dodatkowy plus przyznaliśmy za trzy lata gwarancji mechanicznej.