Dźwięczne Punto

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Gdyby Fiat na swoim koncie miał więcej takich sukcesów jak Punto II, jego sytuacja wyglądałaby dziś zgoła inaczej

Druga generacja "kropki" to bardzo udana konstrukcja, choć oczywiście tak jak każde inne auto niepozbawiona wad. Tym razem trafiła do nas odmiana Sound.

Nadwozie/jakość

Sound to określenie wersji z fabrycznym radioodtwarzaczem CD i subwooferem w bagażniku. Od innych odmian samochód różni się także elementami przejętymi z nieoferowanego już Sportinga - sportową kierownicą i fotelami, centralnym panelem wyłożonym imitacją aluminium.

Trzydrzwiowej wersji nie przewidziano raczej dla pięcioosobowej rodziny, choć dostęp do tylnej kanapy jest niemalże wzorowy - przednie fotele mają pamięć ustawienia, a szerokie drzwi nie zmuszają do cyrkowych akrobacji przy wsiadaniu do tyłu.

Przy dźwigni zmiany biegów możemy umieścić dwa kubki z napojami, boczki drzwi mają szerokie kieszenie na drobiazgi. Słowem - auto nie przekonuje wszelkimi możliwymi schowkami, ale niczego mu nie brakuje.

Układ napędowy/osiągi

Testowane przez nas auto było wyposażone w 16-zaworową jednostkę 1.2. 80 koni doskonale daje sobie radę z masą pojazdu, nawet wtedy, gdy na pokładzie znajduje się czterech pasażerów, a jazda nie odbywa się wyłącznie po mieście.

Jedyną słabą stroną silnika jest ospałość w niskim zakresie prędkości obrotowych (do 1,5- -2 tys. obrotów). Bardzo dobrze natomiast wypada auto pod względem zużycia paliwa (co ciekawe, nie jest specjalnie wrażliwe na styl jazdy).

Układ jezdny/komfort

Mocno niedoceniana strona Punto - samochód w tej wersji jest właściwie pozbawiony "elektronicznych strażników" (poza opcjonalnym ABS-em), a mimo tego nie sprawia żadnych problemów na drodze, nawet gdy "za sterami" usiądzie osoba lubiąca dynamiczną jazdę - Punto jest zawsze posłuszne poleceniom kierowcy.

Doskonałe rozwiązanie to elektryczne wspomaganie kierownicy z funkcją City. Po wciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej nawet dla słabej kobiecej ręki parkowanie w zatłoczonym centrum miasta to igraszka.

Koszty/bezpieczeństwo

W serii tylko jeden airbag, reszta poduszek (pasażera i boczne) wymaga dopłaty. Jeśli porównamy cenę i wyposażenie testowego auta z uboższą wersją Actual (także z silnikiem 80-konnym), szybko zauważymy, że Sound to rozsądny wybór.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków