Druga generacja "kropki" to bardzo udana konstrukcja, choć oczywiście tak jak każde inne auto niepozbawiona wad. Tym razem trafiła do nas odmiana Sound.
Nadwozie/jakość
Sound to określenie wersji z fabrycznym radioodtwarzaczem CD i subwooferem w bagażniku. Od innych odmian samochód różni się także elementami przejętymi z nieoferowanego już Sportinga - sportową kierownicą i fotelami, centralnym panelem wyłożonym imitacją aluminium.
Trzydrzwiowej wersji nie przewidziano raczej dla pięcioosobowej rodziny, choć dostęp do tylnej kanapy jest niemalże wzorowy - przednie fotele mają pamięć ustawienia, a szerokie drzwi nie zmuszają do cyrkowych akrobacji przy wsiadaniu do tyłu.
Przy dźwigni zmiany biegów możemy umieścić dwa kubki z napojami, boczki drzwi mają szerokie kieszenie na drobiazgi. Słowem - auto nie przekonuje wszelkimi możliwymi schowkami, ale niczego mu nie brakuje.
Układ napędowy/osiągi
Testowane przez nas auto było wyposażone w 16-zaworową jednostkę 1.2. 80 koni doskonale daje sobie radę z masą pojazdu, nawet wtedy, gdy na pokładzie znajduje się czterech pasażerów, a jazda nie odbywa się wyłącznie po mieście.
Jedyną słabą stroną silnika jest ospałość w niskim zakresie prędkości obrotowych (do 1,5- -2 tys. obrotów). Bardzo dobrze natomiast wypada auto pod względem zużycia paliwa (co ciekawe, nie jest specjalnie wrażliwe na styl jazdy).
Układ jezdny/komfort
Mocno niedoceniana strona Punto - samochód w tej wersji jest właściwie pozbawiony "elektronicznych strażników" (poza opcjonalnym ABS-em), a mimo tego nie sprawia żadnych problemów na drodze, nawet gdy "za sterami" usiądzie osoba lubiąca dynamiczną jazdę - Punto jest zawsze posłuszne poleceniom kierowcy.
Doskonałe rozwiązanie to elektryczne wspomaganie kierownicy z funkcją City. Po wciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej nawet dla słabej kobiecej ręki parkowanie w zatłoczonym centrum miasta to igraszka.
Koszty/bezpieczeństwo
W serii tylko jeden airbag, reszta poduszek (pasażera i boczne) wymaga dopłaty. Jeśli porównamy cenę i wyposażenie testowego auta z uboższą wersją Actual (także z silnikiem 80-konnym), szybko zauważymy, że Sound to rozsądny wybór.