W większości przypadków udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu kilku modyfikacji (dopasowanych do charakteru poszczególnych samochodów), określanych jako technologia ecoFLEX. Dotyczą one m.in.: optymalizacji pracy jednostki napędowej, zmniejszenia obrotów biegu jałowego, udoskonalenia aerodynamiki, zwiększenia przełożenia skrzyni biegów i wprowadzenia opon o niskich oporach toczenia.
Co więcej, zmiany te nie wpływają negatywnie na osiągi auta i co najważniejsze, nie podwyższają znacząco cen tych przyjaznych środowisku i oszczędnych w codziennej eksploatacji modeli.
Już w przyszłym roku Opel pójdzie jeszcze dalej i wprowadzi na rynek europejski samochód z napędem elektrycznym – Amperę. Jej litowo-jonowe akumulatory zapewnią zasięg ok. 60 km, czyli więcej niż statystyczny użytkownik pokonuje w ciągu dnia, a auto nie zużyje przy tym ani kropli paliwa i nie będzie emitować spalin. Dopiero po przejechaniu tego dystansu uruchomi się jednostka spalinowa, pełniąca funkcję generatora ładującego baterie, co powiększy zasięg Ampery o 540 km. Nawet wtedy spalanie nie przekroczy 1,5 l/100 km.
Przypominamy, że Opel promuje oszczędne i ekologiczne rozwiązania w ramach konkursu, w którym poszukuje "Najbardziej Ekologicznego Kierowcy Opla w Europie". Główna nagroda w tym konkursie (finał odbędzie się w Kopenhadze i Malmö w dniach 22-24 lipca 2010 roku) to Ampera. Zdobywca 2. miejsca otrzyma Astrę ecoFLEX, a 3. – Corsę ecoFLEX. Szczegółowe informacje: http://www.ecoflex-experience.com