Logo

Elegancja i moc

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Główny rywal Golfa oferowany jest w trzech wersjach nadwoziowych: jakotrzy- i pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan i pięciodrzwiowekombi

Nadwozie/jakość

Sylwetka Astry II charakteryzuje się elegancką, masywną linią pozbawioną wszelkich ekstrawagancji. Aerodynamiczna, sportowa stylistyka zarysowuje przód auta. Podkreślają to duże zespolone z kierunkowskazami reflektory o przezroczystych kloszach.

Maska przednia z przetłoczeniem w kształcie litery V płynnie przechodzi w dach i opada, tworząc pojemny i ustawny luk bagażowy. Wnętrze jest przestronne, starannie wykończone.

Standardem w wersji Elegance są drewniane inkrustacje na panelu środkowym i welurowa tapicerka. Ergonomię oraz przejrzystość wskaźników i przełączników można określić jako wzorową.

Układ napędowy/osiągi

Jednostka napędowa o pojemności 2,2 litra zapewnia dynamikę i elastyczność w całym zakresie obrotów. Przy mocy 147 KM nie odczuwa się masy auta ważącego nieco ponad 1200 kg.

Skrzynia jest dobrze zestopniowana, ale od jej pracy można by wymagać większej precyzji. Duża dawka mocy równa się sporemu zużyciu paliwa. Zimą w cyklu miejskim komputer wskazywał prawie 12 litrów na 100 km. Znacznie lepiej auto wypada na trasie - nieco ponad 7 l na 100 km.

Układ jezdny/komfort

Mocnym punktem Astry jest zawieszenie. Auto pewnie zachowuje się na zakrętach, nawet szybko przejeżdżane łuki nie wywołują niekontrolowanych reakcji. Zawieszenie posiada dość sztywną charakterystykę.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego bez zastrzeżeń. Wzorem dla innych aut są hamulce. Dużo miejsca wewnątrz i wygodne fotele w połącze-niu ze wspomnianym zawieszeniem powodują, że samochodem podróżuje się komfortowo.

Koszty/bezpieczeństwo

Zainteresowani Astrą z silnikiem 2.2 będą rozczarowani. Auto nie jest już oferowane na polskim rynku od sierpnia 2001 r. z powodu małego popytu. Decydując się jednak na opisany egzemplarz, należy przygotować około 21 600 euro i wybrać się do salonu Opla w Niemczech. Otrzymamy za tę cenę m.in. ABS, cztery airbagi, centralny zamek, radio, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz komputer.

Ocena:4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: