Fiat 500 C został zaprezentowany po raz pierwszy na genewskim salonie w 2009 roku i jest niczym innym jak otwarta wersją znanego już modelu 500. Model oznaczony symbolem C pełnymi garściami czerpie z dziedzictwa pierwszej wersji z 1957 roku. Niby niczym się nie różni od zakrytej wersji (oprócz braku dachu), ale po dokładniejszym poznaniu zdradza swój charakter.

To co 500 C wyróżnia to niewątpliwie widok z tyłu. Właśnie z tej strony widać dokładny podział na linii stal-płótno, który jest dodatkowo podkreślony przez chromowaną listwę. Ta ostatnia została oczywiście zapożyczona z modelu 500 z roku 1957.

Nowa wersja Fiata 500 oferuje 3 odcienie dachu - kość słoniowa, czerwień i czerń.

Dach jest sterowany mechanicznie lub elektrycznie. Aby go uruchomić wystarczy na pół sekundy wcisnąć przycisk w celu włączenia mechanizmu. Po maksymalnym otwarciu otwiera się spojler. Dzięki niemu podróżujący chronieni są przez pędem powietrza nawet przy prędkościach "autostradowych".

Istnieje możliwość nabycia tak zwanego wind-stopu. Montowany on jest za tylnymi zagłówkami na tylnej półce i jego zadaniem jest redukcja turbulencji. Ciekawostką designerską jest trzecie światło stop, które przy składaniu dachu "obniża" swoją pozycję. Zastosowanie składanego dachu zaowocowało lekkim utrudnieniem procedury otwierania/zamykania bagażnika. Gdy zachodzi potrzeba otwarcia bagażnika trzeba poczekać aż otwarty dach automatycznie przechodzi do pozycji średniej.

Na uwagę zasługują również 16-calowe alufelgi z rysunkiem w kształcie skrzyżowanych ramion koła, który przypomina obręcze z lat 60. Wisienką na przysłowiowym torcie są "przykrywki" wzbogacone o logo 500.

Trzy opcjonalne kolory dachu można połączyć z wieloma kolorami karoserii - do wyboru jest 6 pastelowych, 3 metaliczne i 2 perłowe. Już od nas będzie zależało, czy uzyskane połączenie unowocześnią ten mały kabriolecik, czy też wręcz przeciwnie podkreślą jego klasyczna linię nawiązując do poprzednika.

Fotele zostały pokryte przyjemną w dotyku tkaniną. Tylne siedzenia zostały wyposażone w boczne kieszonki pokryte skórą. Fiat 500 C może zostać na życzenie doposażony w skórzane obicia czerwonego lub czarnego koloru. Tablica rozdzielcza jest oczywiście dostosowywana do koloru wnętrza.

Dla modelu 500 C została przygotowana nowa gama personalizacji. Motyle, stolice europejskie, zamki błyskawiczne - ograniczeniem staje się tylko wyobraźnia.. i zasób portfela. Do tego dochodzą elementy ludyczne, na przykład tabliczka pod deskę rozdzielczą. Są także rzeczy niezbędne kobiecie - na przykład uchwyt na kosmetyki.

Przy tym wszystkim aż się nie chce wspominać o tak przyziemnych rzeczach jak system Blue&Me, radio CD MP3, kierownicy pokrytej skórą, czujniki parkowania, chromowanych wkładach do bocznych szyb, ksenonowych reflektorach, czy systemie Star&Stop lub automatycznej skrzyni biegów Dualogic.

Samochodzik można zamówić z jednym z trzech silników. Do wyboru są dwa silniki benzynowe (1.2 8v  o mocy 69 KM i 1.4  16v o mocy 100 KM) oraz jeden turbodiesel  Multijet 1.3 16v o mocy 75 KM z filtrami DPF.

Przeniesienie napędu może się odbywać przez sprzęgło z automatyczną skrzynią na 5 lub sześć przełożeń (dla silników benzynowych  jest dostępne urządzenie sekwencyjne zautomatyzowane Dualogic 5, które dla silnika 1,4 oferuje  sterowanie " na paletę" za kierownicą).

Silnik 1,2 rozwija 69 KM pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 160 km/h. Zużycie paliwa: 5,1 litra na sto kilometrów w cyklu połączonym.

Drugim dostępnym napędem jest 1.4 16v, który osiąga maksymalną moc 100KM. Jego maksymalna prędkość to 182 km/h, podczas gdy przyspieszenie (od 0 do 100 km/h) osiąga w 11 sekund. Bardzo dobry jest również poziom zużycia paliwa: w cyklu złożonym 6,1/100km.

W nowym samochodzie nie mogło zabraknąć motoru 1.3 16v Multiget, najmniejszego ze wszystkich diesli na wtrysk bezpowietrzny "Common Rail", drugiej generacji. Wyposażony w turbosprężarkę wytwarza moc maksymalną 75 KM. Zużycie paliwa to 4,2 l/100 km.

Wygląd i charakter Fiata 500C przejawiające szacunek do własnej historii powoduje, że od samego początku "pięćsetka" stała się samochodem nietuzinkowym. Podstawowa wersja z silnikiem 1,2 o mocy 69 KM kosztuje 58 tys. zł. Wersja diesel wyposażona w silnik 1,3 o mocy 95 KM została wyceniona na 69 tys. zł