Na początku przyszłego roku w Rzymie włoska firma zaprezentuje nowe Bravo - samochód, który według nas daje olbrzymią szansę na dalszą poprawę wizerunku i stanu finansów koncernu. Stylistyka nowego modeluwyraźnie nawiązuje do Grande Punto - samochodu, który bardzo spodobał się klientom w całej Europie i dziś trzeba już na niego czekać tygodniami, a fabryki pracują pełną parą. Charakterystyczny, długiprzód (który, jak sami designerzy przyznają, jest inspirowany autami Maserati) z dużym wlotem powietrza oraz unoszącą się ku tyłowi dolną linią okien sprawia, że Bravo wygląda bardzo dynamicznie i ciekawie. Oczywiście ukształtowanie przedniejmaski to nie tylko zabieg stylistów - auto musi przecież spełniać przepisy o ochronie pieszych podczas kolizji. Tak czy inaczej nowy Fiat prezentuje się bardzo dobrze. Patrząc na samochód z tyłu, nie można się oprzeć wrażeniu, że Bravo przypomina trochę Golfa. Ale oddajmy Fiatowi sprawiedliwość - naszym zdaniem właśnie to wykonanie wygląda lepiej, choć oczywiście to kwestia gustu. Nowe, benzynowe silniki T-JETNie znamy jeszcze szczegółów na temat konstrukcji i techniki samochodu. Wiemy natomiast, że nowe Bravo będzie powstawało (przynajmniej na razie) tylko w wydaniu 5-drzwiowym. Nadwozie ma mierzyć 4,34 m długości, 1,79 m szerokości i 1,4 m wysokości. Rozstaw osi (podobnie jak w prezentowanej obok Linei) ma mierzyć 2,6 m. Bagażnik przy normalnym położeniu siedzeń pomieści 400 l bagażu - wartość ta "bije" większość rywali w mocno obleganej klasie kompaktów. Paleta silników nowego modelu ma zawierać dobrze już znane turbodiesle 1.9 o mocy 120 i 150 koni oraz nowość w gamie Fiata - turbodoładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem T-JET o mocach 120 i 150 KM uzyskiwanych z pojemności 1,4 l. Podstawowym silnikiem będzie benzynowy, 16-zaworowy motor 1.4 o mocy 90 koni.Rynkowa premiera nowego Bravo w Polsce odbędzie się najprawdopodobniej wczesną wiosną przyszłego roku. Przez pewien okres z oferty nie zniknieStilo Multiwagon - rodzinne kombi, które najlepiej ze wszystkich wersji radzi sobie na rynku. Oczywiście nie znamy jeszcze cen ani standardów wyposażeniowych samochodu przewidzianych dla Polski, ale gorzka lekcja marketingu, jaką dostał kilka lat temu Fiat Auto Poland przy wprowadzeniu u nas kompletnie niedopasowanego do polskich realiów wyposażenia Stilo, z pewnością nie pójdzie na marne i Bravo będzie miało szansę na konkurowanie w klasie. Taką mamy przynajmniej nadzieję.Nowe logo włoskiej firmyCałkowita zmiana gamy oferowanych aut spowodowała, że Fiat chce najwyraźniej zapomnieć o "chudych latach" i zmienia swoje logo. Pierwszym samochodem, na którym je zobaczymy, będzie właśnie nowe Bravo. Obecny znak firmowy jest wzorowany na logo z lat 1931-68.
Fiat Bravo - Bravo Fiat!
Włosi najwyraźniej znów są w dobrej formie. Po delikatnie mówiąc, niezbyt udanym Stilo przyszedł wreszcie czas na przełom w klasie kompaktów.