Największym atutem auta jestjednak funkcjonalna przestrzeń ładunkowa o pojemności 4000 l, łatwo dostępna dzięki tylnym drzwiom otwieranym na boki i bocznym drzwiom przesuwnym. Dobrze zaprojektowano również miejsce pracy kierowcy. Zastrzeżenia można mieć do skokowej regulacji położenia oparcia fotela. Lusterkom zewnętrznym przydałby się wypukły element zwany przez kierowców zawodowych "panoramą", bo martwe pola są wyraźnie zbyt wielkie. Silnik jest dość głośny, ale sprawny i ekonomiczny. Skrzynia biegów mogłaby pracować nieco lżej.+ Ładny wygląd, obszerna i funkcjonalna przestrzeń ładunkowa, niska krawędź załadunku, ekonomiczny silnik - Hacząca skrzynia biegów, tylko skokowa regulacja fotela, wąskie lusterka wsteczne (duży martwy kąt)
Fiat Doblo Cargo 1.9 Multijet - Doblo wydłużone
Projektanci Fiata Doblo Cargo dołożyli starań, by mógł się on podobać. Testowana przez nas odmiana Maxi o wydłużonym rozstawie osi (2963 mm) i nadwoziu nie wyglądała wcale źle, może dlatego, że jeździliśmy autem o karoserii częściowo przeszklonej, optycznie wyraźnie lżejszej od zwykłej "blaszanki".