Teraz Ford uzupełnia ten brak. Do sprzedaży wchodzi właśnie 2,2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 175 KM, o maks. momencie obrotowym 400 Nm, a gdy mocno wciśnie się gaz, przez chwilę nawet 420 Nm. Pierwsze wrażenie? Tę moc rzeczywiście się odczuwa. Już po przekroczeniu 1,5 tys. obr.S-Max cicho i bez wibracji bardzo dynamicznie przyspiesza i to właściwie do końca skali obrotomierza. Standardowo samochód wyposażany jest w doskonale zestrojony 6-stopniowy "automat". Najmocniejszy diesel oferowany jest w zupełnie nowym standardzie wyposażeniowym Titanium S, w skład którego wchodzą m.in.: 18-calowe aluminiowe felgi, sportowe zawieszenie, biksenonowe reflektory, a także elementy stylizacyjne karoserii (np. przedni i tylny dyfuzor).
Ford S-Max - Minivan na sterydach
Według założeń producenta S-Max miał być najbardziej sportowym vanem na rynku. Brakowało tylko odpowiednio mocnego diesla.