Na przełomie września i października w salonach pojawi się jego najnowsza odmiana (ceny powinny być znane w sierpniu). Największe zmiany dotyczą przedniej części pojazdu (do słupka B). Auto otrzymało nowe reflektory, wlot powietrza wraz z potężnym, firmowym logo oraz środkową część zderzaka lakierowaną w kolorze nadwozia. W przednim zderzaku pojawiły się stopnie ze stali nierdzewnej, ułatwiające umycie przedniej szyby. Nieznacznej modyfikacji uległ także profil drzwi przednich. W tylnej części kosmetycznym zmianom poddano klosze lamp. Wnętrze jeszcze bardziej przyjazne kierowcyFord uznał aktualnie oferowanego Transita za konstrukcję na tyle dobrą, że nie modyfikował przestrzeni bagażowej. Największych zmian dokonano w kabinie pasażerskiej. Lewarek zmiany biegów przeniesiono na deskę rozdzielczą, co ułatwiło obsługę oraz pozwoliło wygospodarować więcej miejsca. Zwiększono liczbę schowków i uchwytów na napoje. Kierowca i pasażer mają do dyspozycji dwa gniazdka elektryczne 12 V. W Transicie pojawił się szereg elementów poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wśród nich są: system nawigacji satelitarnej, zestawy GSM z Bluetooth, tempomat, czujnik deszczu i świateł, podgrzewana przednia szyba, komputer pokładowy z budzikiem i tylne czujniki cofania. Auto wyposażone będzie seryjnie w system ABS z EBD oraz airbag kierowcy. Boczne poduszki, airbag pasażera oraz system ESP oferowane będą za dopłatą. W wersjach osobowych pojawią się mocowania fotelików dziecięcych Isofix.Nowe, bardziej ekologiczne silniki TDCIZawieszenie auta pozostało niezmienione. Samochód dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu i dobrze dobranej charakterystyce zawieszenia prowadzi sięłatwo i bezpiecznie. Także w przypadku obciążenia ładunkiem właściwości jezdne nie ulegają pogorszeniu. Poprawiono skuteczność układu hamulcowego poprzez zastosowanie tarcz hamulcowych na wszystkich kołach. Nowy Transit dostępny będzie z silnikami wysokoprężnymi 2.2 TDCI o mocy 85/110/130 KM (z przednim napędem i skrzynią 5-biegową) oraz 2.4 TDCI w wersjach:w 100 KM (5--bieg.), 115 i 140 KM (6-bieg.) - z tylnym napędem. Do 20 proc. zmniejszono hałas i wibracje jednostek. Wydłużono także okresy międzyprzeglądowe (nawet do 50 tys. km).