Honda CBF1000A - do spokojnej jazdy
Honda CBF 1000A nie jest motocyklem, któremu brakuje mocy, chociaż w porównaniu z tym, co oferują najmocniejsi przedstawiciele klasy "tysiąc", wypada skromnie. Silnik o pojemności 998 cm³ z wtryskiem paliwa rozmyślnie ma tylko 98 KM, by być bardziej przyjaznym podczas codziennego użytkowania. Dzięki temu CBF jest cichym i ekonomicznym, a przy tym ciągle bardzo dynamicznym motocyklem. W perspektywie dłuższego czasu z pewnością okaże się też trwalszy od bardziej wysilonych jednostek.
Zawsze można liczyć na dobrą elastyczność silnika i nawet przy szybkiej jeździe zużycie paliwa nie przekracza 7 l/100 km. Pozwala to na dużą uniwersalność zastosowania. Dzięki stosunkowo małym wymiarom i wadze Honda CBF100A dobrze sprawdza się nie tylko w mieście, ale i jako motocykl turystyczny również. Szyba ma regulowaną wysokość (podobnie siedzenie kierowcy) i łatwo można zainstalować kufry.
Jednak o tym, że nie jest to typowy "turystyk", przypomina po godzinie jazdy twarde siedzenie i słaba ochrona przed wiatrem przy wyższych prędkościach. Zawieszenie ma uniwersalną charakterystykę. Nie jest zbyt sztywne, ale sprawia, że Honda CBF zawsze dobrze trzyma się drogi. Motocykl oferowany jest w dwóch wersjach z systemem ABS (litera A w nazwie) i bez. Testowany przez nas egzemplarz miał ABS - wyręcza on dobrze kierowcę w ekstremalnych sytuacjach. Jednak z tego powodu CBF 1000A jest droższy o 2 tys. zł od wersji bez układu antypoślizgowego.