, Dacia Logan – 2024 szt.). Bratni Jazz radził sobie gorzej – łącznie w zeszłym roku znalazł 1202 nabywców. Choć pod względem stylistycznym City budziło mieszane uczucia (mówiąc delikatnie), jak widać, nabywcom to najwyraźniej nie przeszkadzało. Wraz z wprowadzeniem nowej generacji, której sprzedaż rozpocznie się w Polsce w lutym przyszłego roku, dylemat „praktyczna czy ładna” nie będzie już więcej zaprzątał myśli potencjalnych klientów. Naszym zdaniem nowe City łączy obie te cechy! Projektując nadwozie nowej Hondy, styliści ewidentnie wzorowali się na modelach Insight i Accord. Tym razem widać jednak, że tworzenie małego sedana nie odbywało się w oparciu o nadwozie Jazza. Bagażnik samochodu tworzy integralną całość z resztą nadwozia. Pod maską znajdziemy dwa silniki benzynowe. Słabsza jednostka 1.4 i-VTEC będzie stosowana także w nowym Jazzie. Według zapewnień producenta 100-konny motor rozpędzi City do „setki” w 11,8 s, a w wersji z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów – w 14,7 s. Po raz pierwszy w historii modelu zmiana przełożeń „automatu” będzie się odbywać także za pomocą łopatek pod kierownicą (tryb sekwencyjny). Mocniejszy silnik 1.5 będzie rozwijał 120 KM. Konstruktorzy zapewniają również o szeregu zmian i innowacji mających wpłynąć na obniżenie poziomu hałasu (chodzi głównie o nowe materiały redukujące wibracje), dzięki czemu użytkownicy będą mogli cieszyć się lepszym brzmieniem fabrycznego zestawu audio, który dodatkowo wyposażony został w złącze umożliwiające podłączenie iPoda lub dysku zewnętrznego z plikami MP3. Światowa premiera City będzie miała miejsce podczas salonu w Stambule (10-19 października).