Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - sedan z najlepszym CVT na rynku

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - sedan z najlepszym CVT na rynku

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Sedan Hondy wyróżnia się dwubryłowym nadwoziem z praktycznym wnętrzem, mocnym, doładowanym benzyniakiem i przyjemną w działaniu bezstopniową przekładnią

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - sedan z najlepszym CVT na rynku
Zobacz galerię (19)
Auto Świat / Adam Mikuła
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - sedan z najlepszym CVT na rynku

Kompakty z trzybryłowym nadwoziem nie są zbyt chętnie kupowane w Polsce. Najpopularniejszy to znana z bezawaryjności Toyota Corolla, dużym zainteresowaniem cieszy się także atrakcyjny cenowo Fiat Tipo. Niechęć do sedanów wynika zapewne ze względów estetycznych (mało dynamiczna linia nadwozia) oraz praktycznych (nieduży otwór załadunkowy).

Na rynku pojawiło się jednak czterodrzwiowe auto, które nie ma wyraźnie zarysowanej trzeciej bryły, dzięki czemu jego nadwozie przykuwa uwagę. W teście sprawdzimy, czy nowa Honda zasługuje na miano najbardziej sportowego wśród kompaktowych sedanów.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - sedan z najlepszym CVT na rynku
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - sedan z najlepszym CVT na rynkuŻródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Wyposażony w doładowanie 1,5-litrowy benzyniak pozwala na szybki sprint spod świateł oraz zachwyca elastycznością w trasie. Zrobił na nas duże wrażenie, mimo że współpracował z bezstopniową skrzynią biegów. Przekładnie tego typu znane są z tego, że podczas prób dynamicznej jazdy utrzymują silnik na stałych wysokich obrotach, a kierowca ma wrażenie, że auto nie przyspiesza. W skrzyni CVT Hondy zaprogramowano wirtualne biegi, dzięki czemu po mocnym wciśnięciu pedału gazu następuje redukcja jak w klasycznym „automacie”, a silnik przy tym nie wyje.

Do dynamicznej jednostki idealnie dostrojono zawieszenie. Auto doskonale trzyma się na zakrętach, jest stabilne przy dużych prędkościach, a precyzyjny układ kierowniczy nie wymaga nadmiernego skupienia i jednocześnie dostarcza wystarczające informacje zwrotne z kół. Mimo twardej charakterystyki komfort jazdy jest na dobrym poziomie.

Honda Civic - to nam się podoba

Sportowa precyzja prowadzenia przy zadowalającym komforcie, świetna dynamika, praktyczne wnętrze, bogate wyposażenie.

Honda Civic - to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu, mało skuteczne hamulce, łokieć kierowcy wpada do schowka znajdującego się między fotelami, tandetne wykończenie kufra.

Honda Civic - naszym zdaniem

Dopracowany układ jezdny i mocny silnik zapewnią frajdę prowadzącemu, z kolei komfortowe zawieszenie i funkcjonalne nadwozie spełnią oczekiwania rodziny. Jedyną barierą może okazać się cena!

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa1498 cm3
Moc maksymalna182 KM/6000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy220 Nm/1700-5500 obr./min.
Skrzynia biegów/napędbezstopniowa CVT/przedni
Prędkość maksymlana200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,2 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h3,9 s/5,2 s (aut.)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h62 dB/67 dB/70 dB
Hamowanie ze 100 km/h39,6 m (zimne)/39,6 m (gorące)
Średnie spalanie testowe7,4 l/100 km
Średnie spalanie producenta5,8 l/100 km
Pojemność bagażnika519 l
Długość/szerokość, wysokość4648/1799/1416 mm
Rozstaw osi2698 mm
Opony testowanego egz.215/50 R 17
Masa własna/ładowność1334 kg/436 kg
Średnica zawracania11,8 m/11,8 m (w lewo/w prawo)
Cena podst. testowanej wersji Elite114 200 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna3 lata/12 lat
Przeglądy okresowewg wskazań
Cena testowanego auta116 700 zł
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski