Kompakty z trzybryłowym nadwoziem nie są zbyt chętnie kupowane w Polsce. Najpopularniejszy to znana z bezawaryjności Toyota Corolla, dużym zainteresowaniem cieszy się także atrakcyjny cenowo Fiat Tipo. Niechęć do sedanów wynika zapewne ze względów estetycznych (mało dynamiczna linia nadwozia) oraz praktycznych (nieduży otwór załadunkowy).
Na rynku pojawiło się jednak czterodrzwiowe auto, które nie ma wyraźnie zarysowanej trzeciej bryły, dzięki czemu jego nadwozie przykuwa uwagę. W teście sprawdzimy, czy nowa Honda zasługuje na miano najbardziej sportowego wśród kompaktowych sedanów.
Wyposażony w doładowanie 1,5-litrowy benzyniak pozwala na szybki sprint spod świateł oraz zachwyca elastycznością w trasie. Zrobił na nas duże wrażenie, mimo że współpracował z bezstopniową skrzynią biegów. Przekładnie tego typu znane są z tego, że podczas prób dynamicznej jazdy utrzymują silnik na stałych wysokich obrotach, a kierowca ma wrażenie, że auto nie przyspiesza. W skrzyni CVT Hondy zaprogramowano wirtualne biegi, dzięki czemu po mocnym wciśnięciu pedału gazu następuje redukcja jak w klasycznym „automacie”, a silnik przy tym nie wyje.
Do dynamicznej jednostki idealnie dostrojono zawieszenie. Auto doskonale trzyma się na zakrętach, jest stabilne przy dużych prędkościach, a precyzyjny układ kierowniczy nie wymaga nadmiernego skupienia i jednocześnie dostarcza wystarczające informacje zwrotne z kół. Mimo twardej charakterystyki komfort jazdy jest na dobrym poziomie.
Honda Civic - to nam się podoba
Sportowa precyzja prowadzenia przy zadowalającym komforcie, świetna dynamika, praktyczne wnętrze, bogate wyposażenie.
Honda Civic - to nam się nie podoba
Wysoka cena zakupu, mało skuteczne hamulce, łokieć kierowcy wpada do schowka znajdującego się między fotelami, tandetne wykończenie kufra.
Honda Civic - naszym zdaniem
Dopracowany układ jezdny i mocny silnik zapewnią frajdę prowadzącemu, z kolei komfortowe zawieszenie i funkcjonalne nadwozie spełnią oczekiwania rodziny. Jedyną barierą może okazać się cena!
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Pojemnośc skokowa | 1498 cm3 |
Moc maksymalna | 182 KM/6000 obr./min. |
Maks. moment. obrotowy | 220 Nm/1700-5500 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | bezstopniowa CVT/przedni |
Prędkość maksymlana | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,2 s |
Elastyczność 60-100/80-120 km/h | 3,9 s/5,2 s (aut.) |
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h | 62 dB/67 dB/70 dB |
Hamowanie ze 100 km/h | 39,6 m (zimne)/39,6 m (gorące) |
Średnie spalanie testowe | 7,4 l/100 km |
Średnie spalanie producenta | 5,8 l/100 km |
Pojemność bagażnika | 519 l |
Długość/szerokość, wysokość | 4648/1799/1416 mm |
Rozstaw osi | 2698 mm |
Opony testowanego egz. | 215/50 R 17 |
Masa własna/ładowność | 1334 kg/436 kg |
Średnica zawracania | 11,8 m/11,8 m (w lewo/w prawo) |
Cena podst. testowanej wersji Elite | 114 200 zł |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna | 3 lata/12 lat |
Przeglądy okresowe | wg wskazań |
Cena testowanego auta | 116 700 zł |
Niezależne zawieszenie obu osi zapewnia idealną równowagę między komfortem jazdy a sportowym zachowaniem auta.
Sedan Hondy wyróżnia się dwubryłowym nadwoziem z praktycznym wnętrzem, mocnym, doładowanym benzyniakiem i przyjemną w działaniu bezstopniową przekładnią.
Kompakty z trzybryłowym nadwoziem nie są zbyt chętnie kupowane w Polsce. Najpopularniejszy to znana z bezawaryjności Toyota Corolla, dużym zainteresowaniem cieszy się także atrakcyjny cenowo Fiat Tipo.
Niechęć do sedanów wynika zapewne ze względów estetycznych (mało dynamiczna linia nadwozia) oraz praktycznych (nieduży otwór załadunkowy). Na rynku pojawiło się jednak czterodrzwiowe auto, które nie ma wyraźnie zarysowanej trzeciej bryły, dzięki czemu jego nadwozie przykuwa uwagę.
W teście sprawdzimy, czy nowa Honda zasługuje na miano najbardziej sportowego wśród kompaktowych sedanów.
Wyposażony w doładowanie 1,5-litrowy benzyniak pozwala na szybki sprint spod świateł oraz zachwyca elastycznością w trasie. Zrobił na nas duże wrażenie, mimo że współpracował z bezstopniową skrzynią biegów.
Przekładnie tego typu znane są z tego, że podczas prób dynamicznej jazdy utrzymują silnik na stałych wysokich obrotach, a kierowca ma wrażenie, że auto nie przyspiesza. W skrzyni CVT Hondy zaprogramowano wirtualne biegi, dzięki czemu po mocnym wciśnięciu pedału gazu następuje redukcja jak w klasycznym „automacie”, a silnik przy tym nie wyje.
Centralnie umieszczony obrotomierz, zupełnie jak w aucie sportowym.
Zegary są czytelne, a obsługa urządzeń pokładowych – intuicyjna.
Za pośrednictwem 7-calowego ekranu o jakości HD obsługuje się multimedia i klimatyzację.
Skórzana tapicerka seryjna w topowej wersji.
Między fotelami jest pojemny schowek z uchwytem na kubki.
Choć linia dachu opada ku tyłowi, na kanapie bez trudu zmieści się dorosły pasażer.
Kufer (519 l) zmieści wakacyjne bagaże.
Plus za składane oparcie kanapy, minus za zawiasy wnikające do wnętrza
1,5-litrowy doładowany benzyniak jest niezwykle elastyczny i zużywa umiarkowane ilości paliwa.
Sportowa precyzja prowadzenia przy zadowalającym komforcie, świetna dynamika, praktyczne wnętrze, bogate wyposażenie.
Wysoka cena zakupu, mało skuteczne hamulce, łokieć kierowcy wpada do schowka znajdującego się między fotelami, tandetne wykończenie kufra.