- W ofercie jest również Civic diesel z automatyczną skrzynią biegów
- W wersji ze 120-konnym dieslem dynamika jest co najwyżej przeciętna
- Cieszy niskie spalanie. Szkoda jednak, że auto okazuje się drogie
W ofercie Hondy Civic przeważają wersje benzynowe. Bazowy napęd to 3-cylindrowe doładowane 1.0 o mocy 129 KM, jest również silnik 1.5, który generuje godne szacunku 192 KM. To jeszcze nie koniec, bo auto występuje także w rasowej odmianie Type R z jednostką o mocy 320 KM. Jednak na przeciwległym biegunie w palecie znajduje się wysokoprężna wersja o mocy 120 KM.
Przekonajmy się, jak Honda Civic sprawdza się w ostatnim z tych wydań. Sportowy charakter nie przeszkodził w skonstruowaniu praktycznego pojazdu. Wnętrze jest na tyle przestronne, że w obu rzędach siedzeń wysokie osoby mają dość miejsca na nogi. Jedynie z tyłu nad głowami przydałoby się o kilka centymetrów więcej. Pozytywna ocena należy się bagażnikowi. Pojemność 478-1245 l to jedna z lepszych wartości w tej klasie aut. Dodatkowym atutem jest wnęka pod podłogą, w której zmieszczą się nie tylko drobiazgi, lecz także niewielka walizka.
Z Hondy Civic z dieslem będą zadowoleni zarówno kierowcy, którzy potrzebują dużego kufra, jak i ci ceniący niskie spalanie. Podczas testu auto potrzebowało średnio 5,5 l/100 km – uznaliśmy to za zadowalający wynik. Wiemy, że to o 2 l więcej niż obiecuje producent (3,5 l/100 km), ale zdajemy sobie też sprawę z tego, że uzyskanie takiego spalania w warunkach drogowych jest nierealne.
Mniej entuzjazmu wykażą amatorzy dynamicznej jazdy. Wprawdzie 10,3 s do „setki” nie przynosi autu ujmy, ale też nie czyni z niego demona szybkości. Minusem silnika jest donośny klekot w całym zakresie prędkości obrotowych (także po rozgrzaniu).
Zawieszenie Hondy Civic bez trudu radzi sobie z tłumieniem nierówności. Nawet duże poprzeczne garby nie obniżają komfortu podróżowania. Jednocześnie kierowcy żądni mocnych wrażeń mogą pozwolić sobie na szybkie pokonywanie zakrętów. W dużej mierze pomagają w tym instalowane w standardzie testowanej wersji adaptacyjne amortyzatory (przód i tył). Po wybraniu dynamicznego trybu zawieszenie usztywnia się i zapobiega nadmiernemu przechylaniu się nadwozia. Dodatkowo w opanowaniu pojazdu pomaga precyzyjny układ kierowniczy. Atutem japońskiego kompaktu są również świetne hamulce, których skuteczność poprawia się wraz ze wzrostem temperatury tarcz.
Testowana Honda Civic występowała w wersji Executive z pakietem Premium (podgrzewane przednie i tylne siedzenia, skórzana tapicerka i indukcyjna ładowarka telefonu). Wyposażenie tej odmiany jest niemal kompletne, ale cena 109 100 zł do atrakcyjnych nie należy. Tegoroczna nowość – Kia Ceed ze 115-konnym dieslem 1.6 i w topowej odmianie GT Line – kosztuje 98 990 zł.
Honda Civic 1.6 i-DETC - to nam się podoba
Przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, dobre prowadzenie, niskie spalanie, wygodne fotele, bogate wyposażenie.
Honda Civic 1.6 i-DETC - to nam się nie podoba
Słaba widoczność do tyłu, w całym zakresie obrotów słychać klekot typowy dla diesla, wysoka cena, przeciętna dynamika.
Honda Civic 1.6 i-DETC - nasza opinia
Honda Civic z dieslem? To auto głównie dla kierowców, którzy chcą jeździć oszczędnie. Tyle tylko, że najpierw trzeba za auto dużo zapłacić. Oprócz niskiego spalania powody do zadowolenia dają: świetne prowadzenie, bogate wyposażenie seryjne oraz praktyczne nadwozie.