Poza nazwą 4-drzwiowy Civic zdecydowanie różni się od odmiany 5-drzwiowej. Jest nie tylko dłuższy o 30 cm, lecz także o 1 cm węższy, 2,5 cm niższy i ma większy o 6,5 cm rozstaw osi. Inne są światła i atrapa, bardziej reprezentacyjny jest też jego charakter.Wygodne fotele, duża ilość miejsca oraz wysoka jakość wykończenia to mocne strony Civica 4d. Podobnie jak w hatchbacku deska rozdzielcza ma dwuczęściowy zestaw wskaźników (z prędkościomierzem w górnej części i obrotomierzem w dolnej), ale odróżnia się innym rozplanowaniem wlotów powietrza i kształtem osłon. Kierownica ma regulację w pionie i poziomie.Nie zachwyca pojemność bagażnika - 375 l - mimo możliwości powiększania go przez składanie dzielonej asymetrycznie (60:40) tylnej kanapy.Zaleta samochodu to bogate, seryjne wyposażenie. Już w podstawowej wersji LSstandard obejmuje m.in. przednie i boczne airbagi, kurtyny powietrzne, aktywne zagłówki na przednich fotelach, automatyczną klimatyzację, termometr zewnętrzny, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radio z CD z możliwością odtwarzania plików MP3 oraz autoalarm. W pakiecie ES nabywca otrzymuje ponadto tempomat, szyberdach, światła przeciwmgielne oraz kierownicę obszytą skórą.Komfortowe 140 KMNa polskim rynku nowy Civic oferowany będzie tylko w jednej wersji silnikowej. To znana już z modelu 5-drzwiowego jednostka benzynowa 1.8 i-VTEC, osiągająca moc 140 KM. Ta nowoczesna konstrukcja z jednym górnym wałkiem rozrządu i 16-zaworową głowicą ma zapewnić autu bardzo przyzwoite osiągi przy jednoczesnym zachowaniu umiarkowanego apetytu na paliwo.Sedan przyspiesza do "setki" w 9,1 s i może osiągać maksymalną prędkość 200 km/h. Według producenta zużycie benzyny w cyklu mieszanym wynosi średnio 6,6 l/100 km, na trasie spada do 5,5 l, podczas gdy w mieście dochodzi do 8,7 l/100 km.Napęd na przednie koła przenoszony jest za pośrednictwem 6-biegowej, manualnej skrzyni biegów. Opcjonalnie oferowana jest zupełnie nowa, 5-stopniowa przekładnia automatyczna. Komputerowe sterowanie jej pracąma gwarantować właściwy dobór i szybkość przełożeń oraz dostosowanie ich do warunków i stylu jazdy. Wpływa również na optymalizację zużycia paliwa (w cyklu pozamiejskim Civic z "automatem" spala o 0,4 l benzyny mniej). Skrzynia pracuje w trybie zwykłym "D" i sportowym "S". W tym ostatnim komputer "pozwala" na zmianę przełożenia przy wyższej prędkości obrotowej silnika. Kierowca może też manetkami umieszczonymi przy kierownicy ręcznie (sekwencyjnie) przełączać biegi.W zawieszeniu samochodu zastosowano kolumny Mc-Phersona z przodu oraz podwójne wahacze poprzeczne z tyłu. Charakterystyka układu ma zapewniać wysoki poziom komfortu i wzorowe właściwości trakcyjne. System kontroli stabilności VSA (Vehicle Stability Assist) seryjnie oferowany będzie tylko w topowej wersji modelu. Standardem jest za to 4-kanałowy ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) i systemem wspomagania nagłego hamowania (Brake Assist) oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS).KonkurencyjnaCeny Civica 4d kształtują się od 69 900 zł za wersję podstawową LS do 81 900 zł za topową odmianę ES z automatyczną skrzynią biegów. Na tle konkurencji jest to oferta warta rozważenia (porównywalna Toyota Corolla, ale ze słabszymn silnikiem 1.6 kosztuje 67 900 zł, VW Jetta 1.6 - 72 690 zł, a Renault Mégane 2.0- 70 100 zł). 4-drzwiowa Honda na rynek europejski produkowana jest w fabryce koncernu w Turcji oraz w zakładzie Suzuka w Japonii.
Honda Civic - Teraz sedan
Najnowsza wersja nadwoziowa Civica wejdzie do sprzedaży w połowie czerwca. Honda liczy, że model przypadnie do gustu klientom o bardziej tradycyjnych gustach, dla których stylistyka hatchbacka jest zbyt odważna i futurystyczna.