Ostrzejsze linie nadwozia, doładowany benzyniak 193 KM z napędem na obie osie i nowa konstrukcja podwozia, które według producenta ma zapewniać lepszą precyzję prowadzenia. Cechy te mogą wskazywać na to, że nowe CR-V ma bardziej sportowe usposobienie niż poprzednik. Jednocześnie Honda informuje, że jej nowy SUV urósł, stał się bardziej praktyczny i komfortowy. Jaki charakter ma w rzeczywistości – sportowy, czy rodzinny – przekonamy się podczas testu.
Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT - teraz w 7-osobowej wersji
Większe gabaryty zewnętrzne i dłuższy o 30 mm rozstaw osi sprawiły, że wnętrze Hpndy CR-V imponuje rozmiarami. Kierowca i przedni pasażer mają pełną swobodę ruchów w każdym kierunku. Do ich dyspozycji jest potężny wielofunkcyjny schowek, znajdujący się między siedzeniami. Obszerne i miękko tapicerowane fotele zapewniają wygodę i wystarczające podparcie na zakrętach.
Osoba siedząca po raz pierwszy w kokpicie Hondy CR-V bez trudu poradzi sobie z obsługą większości systemów pokładowych, choć wywołanie ekranu z danymi o średnim spalaniu czy ich skasowanie okazały się dla jednego z testujących zadaniem nie do przejścia. Spodobało nam się, że Honda mimo zastosowania 7-calowego ekranu dotykowego (mógłby być nieco większy) zdecydowała się na klasyczne przyciski obsługujące klimę, a także na pokrętło głośności radia. Choć nie możemy zarzucić braków systemowi multimedialnemu (ma aplikacje, cyfrowe radio, interfejsy Android Auto i Apple Car-Play), to jednak wymaga jeszcze dopracowania, gdyż zawiesił się kilka razy.
Wróćmy jednak do przestronności. Także w drugim rzędzie foteli nikomu nie zabraknie przestrzeni. Siedzących tam pasażerów ucieszą nawiewy klimatyzacji oraz dwa gniazda USB. Użytkownicy docenią też regulację kąta oparcia kanapy i system składania, który po zwolnieniu blokady (dostępna też dźwigienka od strony bagażnika) jednocześnie obniża siedzisko, tworząc płaską podłogę bagażnika. Kto chce przewozić Hondą CR-V więcej niż 5 pasażerów, w końcu ma taką możliwość. Za dopłatą 7000 zł dostępny jest 3. rząd siedzeń.
Ci, którzy się na niego nie zdecydują, będą mieli do dyspozycji potężną przestrzeń w bagażniku. Pojemność wynosi bowiem standardowo 561 litrów – pojemniejsze w klasie są tylko kufry Tiguana (615 l) i Kodiaqa (720 l) – a po złożeniu kanapy rośnie do 1638 l. Kto chce otwierać pokrywę (elektrycznie) za pomocą gestów, musi zamówić topową wersję Executive za jedyne 165 500 zł.
Honda CR-V na razie jest dostępna tylko w jednej wersji silnikowej. To czterocylindrowe, 1,5-litrowe benzynowe turbo, które w zależności od rodzaju skrzyni może mieć 173 (manualna) lub 193 KM (bezstopniowa). Jednostka już od niskich obrotów ochoczo zabiera się do pracy, choć jej warkotliwy dźwięk nie każdemu przypadnie do gustu.
Współpraca silnika z przekładnią CVT bardzo dobrze przebiega, ale pamiętajmy, że bezstopniowa skrzynia po pełnym wciśnięciu pedału gazu utrzymuje przez długi czas obroty silnika w górnych rejestrach, czemu towarzyszą nieprzyjemny hałas i uczucie słabej dynamiki. Jest ono na szczęście subiektywne, bo zmierzone przez nas czasy rozpędzania mówią zupełnie coś innego. W przypadku stałych prędkości w kabinie CR-V jest cicho, docenimy także umiarkowany apetyt silnika na paliwo.
Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT - wyniki testu
Przyspieszenie 0-50 km/h | 3,4 s |
0-100 km/h | 8,8 s |
0-130 km/h | 14,5 s |
Czas rozpędzania 60-100 km/h | 4,5 s (aut.) |
80-120 km/h | 6,0 s (aut.) |
Masa rzeczywista/ładowność | 1616/734 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 57/43 proc. |
Śr. zawracania (lewo/prawo) | 11,7/11,9 m |
Hamow. ze 100 km/h zimne | 38,3 m |
gorące | 39,1 m |
Hałas w kabinie przy 50 km/h | 56 dB (A) |
przy 100 km/h | 62 dB (A) |
przy 130 km/h | 68 dB (A) |
Spalanie testowe (95-okt.) | 7,7 l/100 km |
Zasięg | 740 km |
W porównaniu z dotychczasowym modelem wyczuwa się dużą zmianę w prowadzeniu. Układ kierowniczy pracuje z większą precyzją, a sztywniejsze zawieszenie ograniczyło wychyły nadwozia na szybko pokonywanych zakrętach. Komfort jazdy jest na dobrym poziomie, aczkolwiek na nierównej nawierzchni nie podoba nam się tendencja do kołysania się nadwozia.
Honda drogo wyceniła nowe CR-V. Wersja z CVT jest droższa nie tylko od poprzednika (o ok. 10 000 zł), lecz także względem rywala (Tiguan 1.4 TSI/180 KM DSG Highline – 138 990 zł). Bogatsze wyposażenie modelu nowej generacji nieco usprawiedliwia wysoką cenę.
Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT - to nam się podoba
Przestronne i funkcjonalne wnętrze, rozsądne spalanie, lepsze prowadzenie.
Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT - to nam się nie podoba
Warczący silnik, skrzynia CVT nie sprzyja dynamicznej jeździe, mało logiczna obsługa komputera pokład.
Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT - nasza opinia
Honda CR-V ma wyraźnie rodzinny charakter. Świadczą o tym: opcjonalny 3. rząd siedzeń, skrzynia CVT i kołyszące się przestronne nadwozie...
Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie/napęd rozrządu | wtrysk bezpośr./łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1498 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 193/5600 |
Maks. mom. (Nm/obr./min) | 243/2000-5000 |
Śr. spalanie fabr. (l/100 km) | 7,1 |
Emisja CO2 (g/km) | 162 |
Skrzynia biegów/napęd | bezstop. CVT/4x4 |
Poj. bagażnika/zb. paliwa (l) | 561-1756/57 |
Marka i model opon test. auta | Bridgestone Dueler H/L |
Rozmiar opon | 235/60 R 18 |
Cena podst. wersji silnikowej | 145 500 zł |
Gwarancja mech./perforacyjna | 3 lata/12 lat |
Przeglądy | co 20 tys. km/rok |
Cena testowanego auta | 148 000 zł |