Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Hybryda zamiast diesla - Volkswagen Passat GTE

Hybryda zamiast diesla - Volkswagen Passat GTE

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Volkswagen wprowadza do oferty Passata z napędem hybrydowym z możliwością ładowania baterii z gniazdka. Czy to rozwiązanie wyprze z palety silniki TDI?

Hybryda zamiast diesla - Volkswagen Passat GTE
Zobacz galerię (6)
Auto Bild
Hybryda zamiast diesla - Volkswagen Passat GTE

Do dyspozycji mamy 156 koni z benzynowego silnika 1.4 TSI oraz 115 KM z motoru elektrycznego, co daje systemową moc 218 KM. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-stopniowe DSG. Gdy bateria jest w pełni naładowana, w kwestii osiągów auto jest prawie na poziomie 240-konnego topowego diesla.

Volkswagen podaje, że w czysto elektrycznym trybie Passat GTE może przejechać 50 km – podczas naszych jazd rozładowanie akumulatorów nastąpiło po 33 km, choć przyznajemy, że nie obchodziliśmy się jakoś szczególnie delikatnie z pedałem gazu.

W takim trybie jazdy (ile można – na prądzie, reszta – na benzynie) auto ma spalać średnio 1,6 l/100 km. Testy pokażą, czy tak jest naprawdę. W trybie hybrydowym samochód rewelacyjnie przyspiesza (oczywiście, jeśli w bateriach jest jeszcze energia), a wnętrze różni się tylko włącznikiem trybu jazdy oraz wskaźnikiem wykorzystania energii w miejscu klasycznego obrotomierza.

W Polsce samochód pojawi się albo pod koniec bieżącego roku, albo na początku przyszłego. Ceny poznamy we wrześniu. W Niemczech Passat GTE jest droższy od topowego 240-konnego TDI o 575 euro.

Volkswagen Passat GTE - nasza opinia

Jeśli do pracy masz nie więcej niż 30 km i możesz tam doładować auto (ok. 4 godz. z gniazdka 230 V), to samochód dla ciebie. Jeżeli jednak jeździsz trochę więcej, to nadal wygodniejszym rozwiązaniem będzie po prostu diesel.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków