Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Hyundai I30 - Cena wyposażenia | Test długodystansowy (cz. 2)

Hyundai I30 - Cena wyposażenia | Test długodystansowy (cz. 2)

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek

Na liczniku mamy już prawie 2,5 tys. km więc zaczynamy w pełni wykorzystywać możliwości diesla o mocy 136 KM.

Hyundai i30 WagonŹródło: Onet / Szczepan Mroczek

Samochód, który trafił do naszej redakcji to wersja Wagon w silnikiem 1.6 CRDI i automatyczną skrzynią dwusprzęgłową 7DCT, który w wersji Style kosztuje 102 tys. zł. Dodatkowo został wyposażony w pakiet zimowy (950 zł), pakiet nawigacji (3300 zł), czujniki parkowania (850 zł), panoramiczny dach (4100 zł), felgi aluminiowe za (2150 zł). Zatem sumaryczna kwota sięgnęła 113 350 zł.

Źródło: Onet / Szczepan Mroczek

Hyundai i30 Wagon – przyjemne ciepło

Najbardziej ucieszył nas pakiet zimowy, który obejmuje podgrzewane fotele przednie oraz kierownicę. Szczególnie zimą kiedy parkujemy samochód na polu w Małopolsce, dworze w okolicach Warszawy lub na zewnątrz w pozostałych regionach Polski nieocenione staje się ogrzewanie siedzeń i kierowcy.

Źródło: Onet / Szczepan Mroczek

Oszczędny silnik diesla ma wysoką sprawność więc rozgrzewa się powoli i często w mieście, kiedy jeździmy na krótkich dystansach, nie zdąży się w pełni ocieplić wnętrza. A efekt podgrzewanych foteli i kierownicy czujemy już po minucie. Takie rozwiązanie w polskim klimacie podnosi nie tylko komfort podróży, ale również dba o nasze zdrowie.

Źródło: Onet / Szczepan Mroczek

W Polsce, kiedy połowę roku musimy się borykać z krótkim dniem, przydają się również automatyczne światła drogowe. W i30 działają sprawnie i niemal nie zdarza się, by reagowały na tyle późno, by kierowcy nadjeżdżający z naprzeciwka byli oślepiani. Cenimy sobie też liczne gniazda do ładowania elektroniki oraz obszerne miejsce pod radiem, gdzie możemy odłożyć smartfony.

W tym całym komforcie, jaki oferuje nasze i30, brakuje chyba tylko bezkluczykowego dostępu do samochodu. Rozpieściły nas nowoczesne samochody, ale w mieście, kiedy podróżujemy na krótkich dystansach i często wsiadamy do samochodu i wysiadamy fakt, że nie musimy wyciągać kluczyka z kieszeni, znacznie ułatwia życie.

Źródło: Onet / Szczepan Mroczek

Hyundai i30 Wagon – widoczność jak z piwnicy

Bezpieczeństwo poprawia również siatka oddzielająca przestrzeń pasażerską od bagażnika. Ma solidne mocowanie, ale niestety nieco ogranicza i tak już słabą widoczność do tyłu. To jeden z mankamentów, jakie znaleźliśmy w i30 kombi. Opadająca ku tyłowi linia dachu powoduje, że przez lusterko wsteczne nie widać samochodów podążających w dużej odległości, co daje się we znaki na autostradzie.

Źródło: Onet / Szczepan Mroczek

Na szczęście ograniczona widoczność do tyłu nie stanowi problemu podczas parkowania, ponieważ nasz i30 ma czujniki parkowania oraz kamerę.

Hyundai i30 Wagon – optymalna wersja

Przejechaliśmy naszym Hyundaiem ponad 2400 km. Więc okres docierania można uznać za zakończony. Spalanie na trasie utrzymuje się na poziomie 6,5-8,5 l/100 km w zależności od tempa jazdy. Już po tym dystansie można powiedzieć, że świetnie sprawdza się połączenie kompaktowego samochodu w wersji kombi z dieslem i automatem.

Źródło: Onet / Szczepan Mroczek

Skrzynia znakomicie tuszuje niewielki zakres efektywnych obrotów oraz dba o to, by silnik niepotrzebnie nie zapuszczał się rejon wysokich obrotów. Komfort jazdy z automatem Hyundai wycenił na kwotę 6 tys. zł. W ofercie znajdują się dwie wersje diesla 1.6, 110 oraz 136 KM. W tym wypadku do mocniejszej wersji trzeba dopłacić 3 tys. zł. Naszym zdaniem optymalna dla kombi kombi tej wielkości, które nie stroni od podróży na dłuższych trasach, jest właśnie wersja o mocy 136 KM, którą jeździmy. Jak dotąd nie zauważyliśmy żadnych niedomagań.

Źródło: Onet / Szczepan Mroczek

Dziennik testu:

Przebieg: 2430 km

Spalanie – 7,8 l/100 km

Usterki: brak

Źródło: Onet / Szczepan Mroczek

Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDI - dane techniczne:

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1582 cm3, R4, turbo diesel
Moc 136 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2500 obr./min
Skrzynia biegów i napęd 7-biegowa aut., napęd na przód
Prędkość maksymalna 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,6 s
Średnie zużycie paliwa 4.3 l/100 km (producent)
Cena 113 350 zł
Szczepan Mroczek
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków