Infiniti M zaprojektowano zgodnie z najlepszymi zasadami sztuki tworzenia pojazdów klasy premium. Auto wygląda jak reprezentacyjna limuzyna z wyraźnie podkreśloną nutą sportową i ma wyposażenie, które powinno już w podstawowej wersji zadowolić wymagających klientów. W Polsce oferowane jest w dwóch wersjach silnikowych – benzynowej M37 i wysokoprężnej M30d – oraz pięciu wyposażeniowych (M, GT, GT Premium, S i S Premium).
W odmianie benzynowej zastosowano silnik V6 o mocy 320 KM, która sprawia, że samochód błyskawicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Za przeniesienie momentu na tylne koła odpowiada 7-stopniowa przekładnia automatyczna z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń (za pomocą drążka lub manetek przy kierownicy). Przełączanie biegów odbywa się płynnie i bez szarpnięć, a auto rozpędza się do „setki” w niewiele dłużej niż 6 s. Kierowca wybiera jeden z czterech trybów pracy układu napędowego: Standard, Eco, Sport i Snow.
Warto zwrócić uwagę na drugi z nich, który dodatkowo może być wspomagany opcją Eco Pedal. To udogodnienie polega na regulacji pedału gazu i aktywuje się w momencie zbyt agresywnej, paliwożernej jazdy – kierowca może wyczuć delikatny ruch pedału pod stopą. Oczywiście, funkcję można wyłączyć.
Charakterystyka zawieszenia i bezpośredni układ kierowniczy pozwalają na bardzo dynamiczne prowadzenie, zwłaszcza z opcjonalnym systemem skrętnych kół tylnych (4WAS; poprawia zachowanie samochodu na zakrętach). Zadbano także o wysoki poziom bezpieczeństwa. Zależnie od wersji w M znajdziemy m.in.: system stabilizacji toru jazdy (ESP) i ostrzegania o kolizji, z układem „inteligentnego” wspomagania hamowania i aktywnym tempomatem (reguluje nie tylko prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu, lecz także w razie potrzeby potrafi zatrzymać auto), oraz układy informujące o zjeżdżaniu z pasa ruchu i samochodach znajdujących się w tzw. martwym polu.
PODSUMOWANIE - W klasie premium Infiniti M to jedna z ciekawszych propozycji. Auto nie tylko dobrze wygląda, lecz także doskonale zachowuje się na drodze, zapewniając wysoki komfort jazdy. Kierowcy o sportowych preferencjach również nie będą czuli się zawiedzeni za sterami japońskiego modelu. Cena, choć w pierwszej chwili wydaje się wysoka, po uwzględnieniu wyposażenia seryjnego okazuje się dość atrakcyjna na tle konkurentów w segmencie.