Testujemy najpopularniejszą u nas dieslowską wersję silnikową 3.0 CRD w topowym wariancie Overland. Nadwozie/jakośćNadwozie po drobnych zmianach (m.in. grilla, reflektorów, zderzaków) prezentuje się elegancko i nowocześnie, zachowując typowe dla Jeepa cechy, np. osłonę chłodnicy z 7 pionowymi wlotami, trapezoidalne nadkola itp. Wnętrze wykończone skórą, aluminium i drewnem orzechowym sprawia luksusowe wrażenie. Znalezienie optymalnego miejsca za kierownicą ułatwiają regulacje: wielopłaszczyznowa fotela i dwupłaszczyznowa kolumny kierownicy. Nowością jest seryjny dla Overlanda zestaw multimedialny MyGIG z radiem z CD (system nagłośnienia Boston Acoustic), 5,5-calowym ekranem dotykowym, 20-gigabajtowym dyskiem, portem USB i zestawem głośnomówiącym, a w opcji także z nawigacją (6700 zł). Pięcioro pasażerów podróżuje komfortowo, a czworo wręcz po królewsku. Układ napędowy/osiągiNapęd 4x4 Quadra-Drive II daje Jeepowi duże możliwości w terenie i sprzyja bezpiecznemu poruszaniu się po drogach w każdych warunkach pogodowych. Trzylitrowe, wysokoprężne V6 Mercedesa z wtryskiem Common Rail przekonuje elastycznością i oszczędnym zużyciem paliwa (niewiele odbiegającym od danych fabrycznych). Układ jezdny/komfortMimo komfortowego zestrojenia zawieszenia i dużej wysokości Jeep nie wychyla się nadmiernie na zakrętach. Komfort jazdy docenia się zwłaszcza na długich dystansach. Parkowanie tyłem ułatwia kamera pokazująca, co dzieje się z tyłu. Ruszanie pod górę i zjazd ze wzniesienia wspomagają standardowo instalowane systemy elektroniczne Hill Start Asisst i Descent Control.Koszty/bezpieczeństwoCena nie jest niska, ale tłumaczy ją bardzo bogate wyposażenie seryjne Overlanda. Grand Cherokee uzyskał w 2005 r. 4 gwiazdki w crashteście Euro NCAP.
Jeep Grand Cherokee - Luksus w każdej sytuacji
Grand Cherokee 3. generacji, na rynku od 2005 roku, przeszedł właśnie face lifting polegający na kosmetycznych zmianach stylistycznych i wzbogaceniu wyposażenia.