Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4 - Amerykanin z włoskim sercem | TEST

Jeep Renegade 2.0 MultiJet 4x4 - Amerykanin z włoskim sercem | TEST

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

W ostatnich latach wiele się zmieniło na motoryzacyjnej mapie świata. Czy ktoś kiedyś myślał, że legenda amerykańskich szos (marka Jeep) będzie produkowana przez włoskiego Fiata w Europie?

Jeep Renegade
Zobacz galerię (10)
Materiały prasowe
Jeep Renegade

Jednak globalne plany koncernu FCA stały się faktem, a księgowi skrupulatnie wyliczyli, że taniej będzie produkować małego Jeepa w Melfi. Powstaje tam wraz ze spokrewnionym technicznie Fiatem 500X.

Kultowa stylizacja Jeepa jest widoczna w designie nadwozia. Siedem solidnych szczelin w atrapie wlotu powietrza chłodnicy i duże okrągłe reflektory, nawiązują do klasycznych amerykańskich terenówek.

Oprócz  typowo miejsko-szosowej wersji Sport z napędem na przednią oś, dostępne są modele z napędem na wszystkie koła. Układ przeniesienia napędu oferowany jest w wersji Jeep Activ Driver oraz bardziej zaawansowanej Jeep Activ Driver Low. W pierwszym przypadku współpracuje on z systemem Jeep Selec-Terrain, który w zależności od nawierzchni pozwala wybrać jedną z czterech konfiguracji układu kontroli trakcji: Auto, Snow, Sand i Mud (śnieg, piasek i błoto). W układzie Jeep Activ Driver Low jest dostępny dotykowy tryb Rock (skała) oraz blokada tylnego mechanizmu różnicowego i układ kontroli zjazdu ze wzniesienia.

Jeep Renegade nie został zaprojektowany do jazdy sportowej i dlatego nie należy od niego oczekiwać rekordowych osiągów, a jedynie solidności i odpowiedniego komfortu.

Testowany egzemplarzy wyposażony był w czterocylindrowy silnik wysokoprężny o 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, współpracującym z sześciobiegową przekładnią manualną. Pozwala on na rozwijanie maksymalnej prędkości 182 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,5 sekundy. Średnie zużycie oleju napędowego podczas jazdy miejskiej nieznacznie przekroczyło 8 l/100 km. Przyznać trzeba, iż nawet podczas jazdy z prędkością 120-130 km/h we wnętrzu pojazdu jest stosunkowo cicho.

Na pozytywną ocenę zasługuje sprężyste zawieszenie, które zapewnia odpowiedni komfort amortyzacji, a jednocześnie pewnie trzyma pojazd na zakrętach.

Kilka tygodni wcześniej jeździliśmy Fiatem 500X i tym samym mieliśmy porównanie technicznie spokrewnionych modeli, wywodzących się z jednej fabryki. Nam zdecydowanie przypadł do gustu design Jeepa, niż wyrośniętego Fiata 500 w uterenowionej wersji. Porównanie wnętrza, również zapisujemy na korzyść Jeepa, który oferuje nam bardziej amerykański klimat, znany z Wranglera.

Jeep Renegade w najtańszej wersji z silnikiem 1.6 l 110 KM kosztuje 69 900 zł, a porównywalna opcja Fiata 500X – 59 900 zł. Natomiast testowana wersja z silnikiem 2.0 l MultiJet o mocy 140 KM i napędem na cztery koła, to już wydatek 110 700 zł (Fiat 500X Cross – 86 900 zł).

Jeep Renegade 2.0 MultiJet II 4x4 – podstawowe dane

SilnikR4, 16-zaworowy, MultiJet common-rail
Pojemność skokowa1956 cm3
Moc140 KM przy 3750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy350 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegówmanualna, 6-biegowa
Prędkość maksymalna182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,5
Zużycie paliwa miasto/trasa/mieszane6,0 / 4,6 /5,1 l
Prześwit poprzeczny198 mm
Długość 4236 mm
Szerokość1805 mm
Wysokość1667 mm
Rozstaw osi2570 mm
Masa własna1502 kg
Pojemność bagażnika351 /1297 l
Pojemność zbiornika paliwa48 l

Jeep Renegade - polskie ceny

SilnikSportLongitudeLimitedTrailhawk
1.6 E-TorQ 110 KM69 900 zł77 500 zł--
1.4 Tmair 140 KM S&S;-83 900 zł90 800 zł-
1.4 Tmair 140 Km S&S;-91 800 zł98 700 zł-
1.4 TMair 170 KM S&S; 4x4--113 100 zł-
1.6 MJD 120 KM S&S;-91 600 zł98 500 zł-
1.6 MJD 120 KM S&S;-99 500 zł106 400 zł-
2.0 MJD 140 KM S&S; 4x4-99 600 zł--
2.0 MJD 140 KM S&S; 4x4--110 700 zł-
2.0 MJD 140 KM S&S; 4x4--121 300 zł-
2.0 MJD 170 KM S&S; 4x4---127 800 zł
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków