Jednak globalne plany koncernu FCA stały się faktem, a księgowi skrupulatnie wyliczyli, że taniej będzie produkować małego Jeepa w Melfi. Powstaje tam wraz ze spokrewnionym technicznie Fiatem 500X.
Kultowa stylizacja Jeepa jest widoczna w designie nadwozia. Siedem solidnych szczelin w atrapie wlotu powietrza chłodnicy i duże okrągłe reflektory, nawiązują do klasycznych amerykańskich terenówek.
Oprócz typowo miejsko-szosowej wersji Sport z napędem na przednią oś, dostępne są modele z napędem na wszystkie koła. Układ przeniesienia napędu oferowany jest w wersji Jeep Activ Driver oraz bardziej zaawansowanej Jeep Activ Driver Low. W pierwszym przypadku współpracuje on z systemem Jeep Selec-Terrain, który w zależności od nawierzchni pozwala wybrać jedną z czterech konfiguracji układu kontroli trakcji: Auto, Snow, Sand i Mud (śnieg, piasek i błoto). W układzie Jeep Activ Driver Low jest dostępny dotykowy tryb Rock (skała) oraz blokada tylnego mechanizmu różnicowego i układ kontroli zjazdu ze wzniesienia.
Jeep Renegade nie został zaprojektowany do jazdy sportowej i dlatego nie należy od niego oczekiwać rekordowych osiągów, a jedynie solidności i odpowiedniego komfortu.
Testowany egzemplarzy wyposażony był w czterocylindrowy silnik wysokoprężny o 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, współpracującym z sześciobiegową przekładnią manualną. Pozwala on na rozwijanie maksymalnej prędkości 182 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,5 sekundy. Średnie zużycie oleju napędowego podczas jazdy miejskiej nieznacznie przekroczyło 8 l/100 km. Przyznać trzeba, iż nawet podczas jazdy z prędkością 120-130 km/h we wnętrzu pojazdu jest stosunkowo cicho.
Na pozytywną ocenę zasługuje sprężyste zawieszenie, które zapewnia odpowiedni komfort amortyzacji, a jednocześnie pewnie trzyma pojazd na zakrętach.
Kilka tygodni wcześniej jeździliśmy Fiatem 500X i tym samym mieliśmy porównanie technicznie spokrewnionych modeli, wywodzących się z jednej fabryki. Nam zdecydowanie przypadł do gustu design Jeepa, niż wyrośniętego Fiata 500 w uterenowionej wersji. Porównanie wnętrza, również zapisujemy na korzyść Jeepa, który oferuje nam bardziej amerykański klimat, znany z Wranglera.
Jeep Renegade w najtańszej wersji z silnikiem 1.6 l 110 KM kosztuje 69 900 zł, a porównywalna opcja Fiata 500X – 59 900 zł. Natomiast testowana wersja z silnikiem 2.0 l MultiJet o mocy 140 KM i napędem na cztery koła, to już wydatek 110 700 zł (Fiat 500X Cross – 86 900 zł).
Jeep Renegade 2.0 MultiJet II 4x4 – podstawowe dane
Silnik | R4, 16-zaworowy, MultiJet common-rail |
Pojemność skokowa | 1956 cm3 |
Moc | 140 KM przy 3750 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 350 Nm przy 1750 obr./min |
Skrzynia biegów | manualna, 6-biegowa |
Prędkość maksymalna | 182 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,5 |
Zużycie paliwa miasto/trasa/mieszane | 6,0 / 4,6 /5,1 l |
Prześwit poprzeczny | 198 mm |
Długość | 4236 mm |
Szerokość | 1805 mm |
Wysokość | 1667 mm |
Rozstaw osi | 2570 mm |
Masa własna | 1502 kg |
Pojemność bagażnika | 351 /1297 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 48 l |
Jeep Renegade - polskie ceny
Silnik | Sport | Longitude | Limited | Trailhawk |
1.6 E-TorQ 110 KM | 69 900 zł | 77 500 zł | - | - |
1.4 Tmair 140 KM S&S; | - | 83 900 zł | 90 800 zł | - |
1.4 Tmair 140 Km S&S; | - | 91 800 zł | 98 700 zł | - |
1.4 TMair 170 KM S&S; 4x4 | - | - | 113 100 zł | - |
1.6 MJD 120 KM S&S; | - | 91 600 zł | 98 500 zł | - |
1.6 MJD 120 KM S&S; | - | 99 500 zł | 106 400 zł | - |
2.0 MJD 140 KM S&S; 4x4 | - | 99 600 zł | - | - |
2.0 MJD 140 KM S&S; 4x4 | - | - | 110 700 zł | - |
2.0 MJD 140 KM S&S; 4x4 | - | - | 121 300 zł | - |
2.0 MJD 170 KM S&S; 4x4 | - | - | - | 127 800 zł |