- Wrangler obecnie sprzedawany jest w Polsce tylko wersjach Sahara i Rubicon
- Rubicon wyposażony jest w opony MT, blokady mostów i rozpinany stabilizator
- Hybryda plug-in ma akumulator 17,3 kWh. W trybie EV można przejechać do 45 km
Hybryda, a zwłaszcza ta ładowana z gniazdka, sprawdza się głównie w jeździe miejskiej. Co robi więc taki napęd w kultowej terenówce Jeepa? Sprawdziliśmy go nie tylko w mieście, lecz także w trasie i trudnym terenie. Rozszyfrowaliśmy również znaczek "Trail Rated".
Jeep Wrangler Rubicon – nadwozie
Unlimited to obecnie jedyna (nie licząc pikapa Gladiatora) wersja nadwoziowa Wranglera. Ma pięcioro drzwi, ramową konstrukcję i tradycyjnie już dla kultowego modelu składaną przednią szybę, zdejmowane aluminiowe drzwi i do wyboru aż trzy składane dachy: 3-częściowy twardy Freedom Top, miękki Sunrider oraz elektrycznie zsuwany Power Top. Ostatni z wymienionych znajdował się w testowym aucie (20 150 zł).
Latem przy dobrej pogodzie podczas jazdy na bezdrożach po zsunięciu pozwalał na kontakt z przyrodą, ale w trasie się nie sprawdzał. Na ekspresówce przy 120 km/h kiepsko izolował hałas powietrza opływającego kanciaste nadwozie, a w deszczu wręcz przeciekał. Przestrzeń pasażerska w obu rzędach siedzeń Wranglera zapewnia pełną swobodę ruchów, choć umieszczone nisko nad podłogą siedzisko kanapy nie sprzyja wygodzie. Zachwyca za to jakość materiałów i bogactwo wyposażenia. W terenie docenia się świetną geometrię nadwozia (kąty natarcia/zjazdu i rampowy: 36,6/31,8 i 21,4 st.), 25,3 cm prześwitu i 76 cm głębokości brodzenia oraz solidne stalowe osłony podwozia.
Jeep Wrangler Rubicon – silnik
Dwa motory elektryczne i doładowana dwulitrowa benzyna zapewniają łączną moc 381 KM i potężny moment obrotowy 637 Nm. Parametry sprawiają, że na asfalcie ważący 2,4 tony Wrangler osiąga setkę po 6,4 s. Napęd elektryczny pozwala nie tylko na ekonomiczną jazdę miejską z zasięgiem do 45 km, ale i na podróżowanie w trasie do prędkości 130 km/h, a nawet bezszelestne poruszanie się w terenie przy użyciu reduktora. Gdy wyczerpie się prąd, średnie spalanie wynosi 11,4 l/100 km.
Jeep Wrangler Rubicon – prowadzenie
Rubicon, wyposażony seryjnie w opony MT (agresywny terenowy bieżnik), nie jest wymarzonym rodzinnym autem w trasie. Opony hałasują, a po deszczu znacząco wydłużają drogę hamowania, przy dużych prędkościach auto pływa. Za to w terenie trakcja jest wzorowa, zwłaszcza że możemy poza reduktorem włączyć blokady w obu mostach i zwiększyć wykrzyż, rozpinając przedni stabilizator.
Jeep Wrangler Rubicon – koszty
Jeep Wrangler Rubicon to niemal gotowa fabryczna terenówka (brak snorkela) przygotowana do rajdów. Nie dziwi więc wysoka cena. Bezpośredniej konkurencji brak.
Jeep Wrangler Rubicon – naszym zdaniem
Gdy już na amerykańskie auto wydajemy 400 000 zł, to pod jego maską powinna pracować bulgocząca "V8-ka". Hybryda plug-in sprawia, że Wrangler przy regularnym ładowaniu z sieci jest oszczędny i bezwarunkowo pozostał dzielną terenówką, co potwierdziły nasze testy i 9. pozycja w klasyfikacji Trail Rated (bierze pod uwagę 5 terenowych właściwości aut).
Jeep Wrangler Rubicon – osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,4 s |
Prędkość maksymalna | 156 km/h |
Spalanie (WLTP) śr. | 4,1 l/100 km |
Emisja CO2 (WLTP) | 94 g/km |
Teoretyczny zasięg EV | 45 km |
Jeep Wrangler Rubicon – dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4 + 2 elektr. |
Poj. silnika benzynowego | 1995 cm3 |
Łączna moc maksymalna | 381 KM/5250 obr./min |
Łączny moment obrotowy | 637 KM/3000 obr./min |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 8/4x4 |
Poj. akum.; czas ładowania | 17,3 kWh; 2,5 h (AC 7,4 kW) |
Długość/szer./wysokość | 4882/1894/1901 mm |
Prześwit | 253 mm |
Poj. bagażnika/zbior. paliwa | 533-1910/65 l |
Masa przyczepy z hamulcem/bez | 750/1587 kg |
Typ i rozmiar opon | LT255/75 R17C |
Cena od/testowanego auta | 343 100/382 050 zł |
Jeep Wrangler Rubicon – plusy
- doskonałe właściwości terenowe,
- świetne osiągi,
- bogate wyposażenie,
- ekonomiczna jazda miejska.
Jeep Wrangler Rubicon – minusy
- miękki dach słabo izolował przed hałasem i deszczem,
- głośne opony MT,
- wysoka cena zakupu.