Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Jeep Wrangler Unlimted 2.0 T – kompan wakacyjnej przygody

Jeep Wrangler Unlimted 2.0 T – kompan wakacyjnej przygody

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Kultowy Jeep Wrangler zachwyca wyglądem i możliwościami terenowymi, a w wersji z 272-konnym benzyniakiem – także osiągami oraz bogactwem wyposażenia. Sprawdziliśmy go w terenie i na asfalcie.

Jeep Wrangler Sahara 2.0 T
Zobacz galerię (16)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Jeep Wrangler Sahara 2.0 T
  • Od 2018 roku Jeep Wrangler wyposażony jest w sprzęgło międzyosiowe.
  • Choć Wrangler stał się luksusowy jak SUV, to nadal jest wzorowy w terenie.
  • Dwa tryby jazdy po asfalcie: 2H 4H Auto i dwa w teren: 4H Part Time i 4L.

Jest taki żart: „Jakim autem wjedziesz na półmetrowy krawężnik? Odpowiedź: służbowym!”. W przypadku kultowej terenówki Jeepa powyższe stwierdzenie można potraktować zupełnie na serio. Wrangler wyposażony w mocny, 272-konny silnik, napęd 4x4 z reduktorem, sztywną ramową konstrukcję i z prześwitem 242 mm oraz głębokością brodzenia wynoszącą 762 mm mimo szosowych opon (seryjne w wersji Sahara) jest nie do zatrzymania w terenie. Tak było kiedyś, tak jest nadal, mimo że od 2018 roku stał się bardziej luksusowy, a jego układ 4x4 zaopatrzono w sprzęgło międzyosiowe. Dzięki niemu w złych warunkach pogodowych na asfalcie możemy zwiększyć swoje bezpieczeństwo przez wykorzystanie napędu na obie osie (tryb 4H Auto).

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski