Logo
TestyTesty nowych samochodówKażdy by chciał...

Każdy by chciał...

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Marzenie wielu, przywilej, a może bardziej dowód możliwości finanasowychnielicznej grupy - Peugeot 206 CC. W Europie Zachodniej sprzedaje sięjak świeże bułki; czy taka sama kariera czeka go w Polsce?

Każdy by chciał...
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Każdy by chciał...

Nadwozie/jakość

Genialny pokaz przekształcania coupé w kabriolet jest niezapomniany. Odblokowujesz dach, naciskasz guzik, i już! Po 20 sekundach, gdy twardy "namiot" składa się pod tylną klapą, z nadającego się na cały rok auta coupé z podgrzewaną tylną szybą i imponującym bagażnikiem (320 l) robi się piękny kabriolet.

Piękny, choć przeznaczony tylko dla dwojga, z których żadne nie przekracza 1,85 m wzrostu. Nie wyższych, bo pozycja na fotelach i nisko poprowadzona przednia szyba gwarantują każdej wyższej osobie potężne problemy z fryzurą.

A tylko dla dwojga, bo tylne "wyroby siedzeniopodobne" nadają się raczej dla bagażu - tym bardziej że w położeniu "cabrio" bagażniczek ma pojemność jedynie 150 l.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Ten rozdział to słaby punkt pięknego, choć niezbyt sztywnego nadwoziowo samochodu. Brak ESP powoduje, że lękliwe odjęcie gazu na łuku kończy się wyprzedzeniem kierowcy przez tył wozu. A szkoda, bo obecność ABS-u i poduszek powietrznych (opcjonalne boczne z funkcją ochrony głowy) budzi zaufanie.

Przyjemność z jazdy/układ napędowy

Świetny układ jezdny (przejęty z usportowionej wersji S16), precyzyjne układy przełączania biegów i kierowniczy - taka charakterystyka oznacza tylko jedno: CC 1.6 16V stanie się z pewnością jednym z najukochańszych "poszukiwaczy słońca".

Osiągi

109-konny, 16-zaworowy silnik reaguje spontanicznie na gaz i uwielbia wchodzić na wysokie obroty. Ta 1,6-litrowa jednostka napędowa pasuje do CC jak bikini do pięknej kobiety na plaży.

Komfort

Fotele dotrzymują obietnic, które składają sportowy wygląd i osiągi. Ale to nie jest solarium dla pięknoduchów; zawieszenie jest sportowo twarde, a podgrzewanie foteli i klimatyzacja wymagają dopłaty.

Koszty

Małe dwumiejscowe autko za cenę komfortowej "406" z 90-konnym, bardzo oszczędnym silnikiem HDi? Jeśli tylko mamy "wolne" 70 tys. zł, proszę bardzo! Limuzyny zostawmy starszym panom.

Podsumowanie

Kabriolety nigdy nie należały do aut dla ludu. Gdyby tylko lato w Polsce było dłuższe...

Ocena: 5

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: