- Kia Seltos w testowanej wersji napędzana była 115-konnym dieslem
- Samochód oferuje dużo miejsca we wnętrzu, a bagażnik o pojemności 433 l powinien wystarczyć na urlopowe wyjazdy
- Zawieszenie auta nastawione zostało na komfort i mniej przypadnie do gustu kierowcom o sportowym usposobieniu
W Indiach w dalszym ciągu są popularne klasyczne sedany. Można to dostrzec zarówno na ulicach, jak i w salonach samochodowych. Jednak w ostatnim czasie zaczyna również rosnąć liczba crossoverów. Jak widać Hindusi również doceniają wysoką pozycję siedzącą oraz prestiż, jaki dają SUV-y. Bez wątpienia także w Indiach przyszłość samochodów należy do pojazdów tego gatunku. Nieznany w europie Hyundai Creta już odniósł rynkowy sukces, a teraz chce go powtórzyć Kia Seltos, która została zbudowana na takiej samej platformie co Hyundai.
Dużo przestrzeni i wentylowane przednie fotele w indyjskim SUV-ie
W porównaniu do swojego technicznego brata Seltos jest o 4,5 cm dłuższy, 2 cm szerszy i 4,5 cm niższy. Z kolei rozstaw osi jest o 2 cm dłuższy. W efekcie Kia wygląda bardziej dynamicznie i sportowo, a ponadto oferuje dużo więcej miejsca z tyłu. Jest to szczególnie ważne w Indiach, gdzie rzadko podróżuje się pojedynczo.
Kia Seltos ma wnętrze, które może spodobać się nie tylko z racji dobrej przestronności, lecz także za sprawą czytelnej deski rozdzielczej oraz łatwej obsługi, do której przyczynia się dotykowy ekran o przekątnej 10,25 cala. Nie ma również żadnych problemów z działaniem Apple Car Play czy Android Auto.
Także wyposażenie w skład którego wchodzą m.in. wentylowane siedzenia może się podobać i byłoby chwalone także przez bardziej wymagających europejskich kierowców. Ponadto za bazową cenę 989 000 rupii (około 12 800 euro) otrzymuje się jeszcze klimatyzację, tylne czujniki parkowania czy wielofunkcyjną kierownicę.
Kia Seltos – wygodny i dobrze wykonany SUV
Testowy Seltos miał pod maską 115-konny silnik Diesla, a moment obrotowy na koła przekazywany był za pomocą 6-biegowej, manualnej skrzyni. Wprawdzie w tej postaci samochód nie jest demonem szybkości, ale w zupełności wystarczy do sprawnego przemieszczania się. Auto świetnie radzi sobie wśród wszechobecnych w Indiach tuk tuków, maluchów czy niedużych sedanów.
Zawieszenie pojazdu zestrojono w taki sposób, żeby w pierwszej kolejności zapewniało jak najwyższy poziom komfortu. W trakcie jazdy nie odczuwa się momentu pokonywania nawet dużych nierówności. W tej sytuacji prowadzenie czy możliwość dynamicznego przejeżdżania przez zakręty schodzą na drugi plan. Poza tym powody do zadowolenia daje fakt, że w trakcie pokonywania wybojów nie słychać żadnych hałasów dochodzących z podwozia czy elementów karoserii. To świadczy o wysokiej jakości wykonania koreańskiego pojazdu.
Przypominamy, że Kia Seltos jest samochodem oferowanym na rynkach azjatyckim oraz północnoamerykańskim. Nie planuje się wprowadzenia tego pojazdu w Europie.
Kia Seltos – nasza opinia
Kia Seltos pod względem wielkości plasuje się pomiędzy Stonikiem a Sportage'em. Auto okazuje się dopracowanym, przestronnym SUV-em z pojemnym bagażnikiem. Dodatkowymi atutami są atrakcyjna stylistyka nadwozia oraz dobrze wykończone wnętrze. Aż szkoda, że tego auta nie ma na naszym rynku, ale Kia uważa, że po wprowadzeniu go w Europie w klasie SUV-ów zrobiłoby się zbyt tłoczno.
Kia Seltos – dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1493, t.diesel/R4/16 |
Moc | 115 KM przy 4000 obr./min |
Moment obrotowy | 250 Nm przy 1500 obr./min |
Skrzynia biegów | man. 6 |
Napęd | przedni |
Długość/szerokośc/wysokość | 4369/1801/1600 mm |
Pojemność bagażnika | 433 l |