Pierwsza generacja Kii Sorento zadebiutowała w Europie w 2002 roku. Auto zdobyło uznanie klientów dzięki relatywnie niskiej cenie i dużej niezawodności. Dziś, w drugiej generacji modelu, do tych zalet można dołączyć jeszcze jedną: atrakcyjny design. Szef projektantów Kii Peter Schreyer (dawniej Audi) nadał nowej Kii szeroki „uśmiech”, a czarne obrzeża zderzaka, w których umieszczono światła przeciwmgielne, dodają autu bardziej sportowego charakteru. Boczna linia nadwozia z wąskimi oknami sprawia wrażenie bardziej delikatnej, niż miało to miejsce w poprzedniku, ale tył, z małą szybą i szerokimi słupkami dachowymi, wygląda na ciężki.
Nowa Kia Sorento dzieli technikę z Hyundaiem ix 55, który w USA sprzedawany jest jako Veracruz. Na razie nie wiadomo jeszcze, czy auto otrzyma także nowy silnik 3.0 V6 CRDi o mocy 240 KM. Aktualnie Kia mówi o dwóch silnikach: benzynowym 2.4 oraz dieslu 2.2. Obydwa motory mają spełniać normę emisji spalin Euro 5. Niewykluczone, że w ofercie pojawi się także silnik 2.7, przystosowany do zasilania LPG.