Kia Soul – Wyróżnia się na ulicy
Pudełkowate auta nie zachwycają wyglądem, ale w przypadku Soula kanciaste nadwozie okazuje się akurat atutem. Wszystko za sprawą oryginalnych dodatków, takich jak: duże pionowe światła tylne wykonane w technice LED, potężne dwukolorowe zderzaki wyposażone w okrągłe lampy ozdobione dużą ilością chromu, a także biały dach, który idealnie kontrastuje z niebieskim lakierem, jakim pokryto większą część nadwozia (dopłata 3000 zł). Wygląd auta i jego wyposażenie to kwestia gustu, ale każdy z pewnością doceni praktyczne wnętrze.
Kia Soul – Oryginalnie, ale i praktycznie
W tej dziedzinie stylowej Kii prawie niczego nie brakuje. W obu rzędach siedzeń bez trudu zmieszczą się wysocy pasażerowie, tyle że wyjazdy w dalekie trasy proponujemy raczej czwórce, a nie piątce dorosłych. W bagażniku (354 l) zmieścicie weekendowe zakupy, ale już z pomieszczeniem wakacyjnych bagaży może być problem. Konkurencyjne SX4 S-Cross ma kufer większy o 76 l.
Kia Soul – Benzyniak tylko poprawny
Pod maską testowanego auta pracował wolnossący benzyniak 1.6 GDI. Dynamiczny start spod świateł nie jest problemem (0-100 km/h w 11 s), gorzej, gdy zechcecie Soulem wyprzedzać. Wówczas konieczna będzie redukcja, bo silnik na niskich obrotach słabo reaguje na gaz.
Z kolei korzystanie z wysokich obrotów wiąże się z nadmiernym hałasem i podwyższonym zużyciem paliwa. W trasie spalanie wynosiło 7,3 l/100 km, w mieście – prawie 10 l/100 km!
Kia Soul – Ciszej i bardziej komfortowo
W nowym Soulu producent zastosował bardziej miękkie nastawy (podwozie pochodzi z aktualnego cee’da). Auto ponadto przyjemniej się prowadzi na zakrętach i jest stabilniejsze przy dużych prędkościach.
Kia Soul –Plusy:
Oryginalna stylistyka, dobre prowadzenie, przestronne i funkcjonalne wnętrze, bogate wyposażenie (XL).
Kia Soul – Minusy:
Słaba elastyczność, wysokie spalanie, głośna praca silnika, wysoka cena zakupu, skromny kufer.
Silnik-typ/cylindry/zawory | benz. R4/16 |
Pojemność | 1591 |
Moc. maks. | 132/6300 KM/obr./min |
Moment | 161/4850 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 354/1367 l |
Zbiornik paliwa | 54 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4140/1800/1593 mm |
Przysp. 0-100 km/h | 11,0 s |
Napęd | man. 6/przedni |
Prędkość maks. | 185 km/h |
Średnie spalanie fabr. | 6,8 l/100 km |
Cena (XL) | 74 900 zł |
Kia Soul – Podsumowanie:
Soul II zrobił duże postępy w stosunku do poprzednika. Największe odczuwa się w prowadzeniu: jest ciszej i bardziej precyzyjnie. Auto ma oryginalną stylistykę i lepsze materiały. Niestety, silnik 1.6 nie zachwyca, a wraz ze wzrostem jakości podniesiono też cenę!