Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Kia Sportage: Całkiem nowy styl

Kia Sportage: Całkiem nowy styl

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
|
Aktualizacja

Peter Schreyer – niemiecki designer, wcześniej odpowiedzialny za stylistykę Audi – wart jest wszystkich (zapewne niemałych) pieniędzy, które Koreańczycy mu płacą. Naczelny projektant Kii sprawia, że każdy powstający pod jego okiem model jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zyskuje interesujący wygląd i łatwo rozpoznawalną „twarz”. W tym roku znów wystąpił na konferencji prasowej na salonie w Genewie, z dumą prezentując swoje najnowsze dzieło.

Kia Sportage: Całkiem nowy styl
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Kia Sportage: Całkiem nowy styl

Trzecia generacja Sportage’a  w niczym nie przypomina poprzedniczki. Kompaktowy SUV otrzymał bardziej dynamiczną sylwetkę – został wydłużony, poszerzony i spłaszczony. Ma teraz charakterystyczny kształt osłony chłodnicy i wydłużone, ukośnie zachodzące na boki reflektory w stylu Sorento. Wysoka linia bocznych okien z małą przeszkloną powierzchnią i szerokim tylnym słupkiem nadają autu sportowy charakter. Tylne światła są – podobnie jak przednie – wciągnięte na błotniki.

W sumie Sportage przestał przypominać zlepek przypadkowych elementów – nabrał spójnego, w dodatku bardzo interesującego stylu i w żadnym razie nie musi się chować przed europejską ani japońską konkurencją. Druga strona medalu: nowy Sportage ma tylko 172-milimetrowy prześwit, czyli o 23 mm mniejszy niż w poprzedniku.

Ciekawie jest także we wnętrzu: tablica rozdzielcza ma poziome podziały, odwzorowujące detale zewnętrzne. Materiały wykończeniowe sprawiają wrażenie bardzo solidnych. Klimatyzacja manualna i zestaw audio należą do standardu, a bezkluczykowy system uruchamiania auta, kamera cofania oraz nawigacja ze sterowaniem głosem i Bluetoothem znajdą się na liście opcji.

Sportage pojawi się na rynku latem w dwóch wersjach silnikowych 2.0: benzynowej i dieslowskiej – do wyboru z napędem 4x4 lub tylko na przednie koła. Pod koniec roku dołączyć mają dwa pozostałe warianty (patrz tabela). Diesle otrzymają standardowo 6-biegową przekładnię manualną, a benzynowe – 5-biegową. 6-stopniowy „automat” zaoferowany zostanie za dopłatą. System start-stop stanowić będzie opcję, niezależnie od rodzaju napędu.

Cen produkowanego w słowackiej Żylinie Sportage’a Kia jeszcze nie zdradza.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
Powiązane tematy: