Nadwozie/jakość
Galaxy w sprzedaży jest już od ośmiu lat. Dzięki przeprowadzonemu w 2000 roku liftingowi nadwozie nie wygląda archaicznie. Zachodzące na maskę trójkątne reflektory w połączeniu z mocno pochyloną przednią szybą nadają karoserii dynamiczny wygląd.
Wnętrze zapewnia mnóstwo przestrzeni dla pasażerów każdego wzrostu. Fotele są wygodne, a ich wysokie umieszczenie powoduje, że widoczność we wszystkich kierunkach jest bardzo dobra. Do wykończenia wnętrza użyto materiałów wysokiej jakości.
W testowanej wersji samochód był wyposażony dodatkowo w skórzaną tapicerkę. Samochód ma funkcjonalne rozwiązania. Fotele można składać, tworząc w ten sposób praktyczne stoliki, lub wyjmować, dzięki czemu powiększa się przestrzeń bagażowa.
Jest to tym bardziej istotne, że w wersji 7-osobowej na walizki pozostaje tylko 330 litrów pojemności bagażnika. Przy pięciu osobach pojemność zwiększa się już do 1500 litrów, a przy dwóch można przewieźć aż 2600 litrów bagażu. Dodatkowym atutem testowanego modelu był odtwarzacz DVD. Monitory umieszczone zostały w zagłówkach przednich foteli.
Układ napędowy/osiągi
Jednostka napędowa TDI pochodzi z Volkswagena. 130-konny diesel świetnie radzi sobie z napędem dużego samochodu. Niecałe 13 sekund w sprincie do "setki" przy takich gabarytach to dobry wynik. Zużycie paliwa na dobrym poziomie. Wadą silnika jest głośna praca na wysokich obrotach. To typowa cecha diesli z pompowtryskiwaczami.
Układ jezdny/komfort
Nie mieliśmy większych zastrzeżeń do zawieszenia auta. Tłumienie nierówności jest poprawne i pomimo wysokiego nadwozia samochód nie wychyla się nadmiernie na zakrętach. Podczas przejazdu przez koleiny Galaxy zachowuje się dość stabilnie. Jedynie pokonywanie częstych poprzecznych wybojów wprawia nadwozie w lekkie kołysanie.
Koszty/bezpieczeństwo
Wszystko, co dobre, dużo kosztuje. Tak jest też w przypadku Galaxy w wersji Ghia. O ile jednak cena auta z seryjnym, bogatym wyposażeniem jest jeszcze akceptowalna, to po doliczeniu opcji poważnie wzrasta.
Dokupienie ważnych dla bezpieczeństwa kurtyn powietrznych, ESP i lamp ksenonowych kosztuje łącznie 8700 zł. Po dodaniu do tego skórzanej tapicerki za 15 tys. zł i systemu multimedialnego za 13 500 zł cena auta wzrasta już do 166 800 złotych.