Odpowiedzią może być Audi A4 Avant z nową, wysokoprężną jednostką napędową. Nowy model A4 otrzymał duży grill sięgający od maski aż do spoilera pod zderzakiem. Zmieniono również kształt świateł.
Auto ma teraz bardziej dynamiczny styl, a wyglądem nawiązuje do modelu Nuvolari quattro. We wnętrzu odnosi się wrażenie, jakby się jechało autem po liftingu, a nie nowym modelem. Poza innym środkiem kierownicy reszta wygląda niemal tak jak dawniej.
Bez zmian pozostała duża liczba przycisków na konsoli środkowej. Są one na szczęście dobrze rozmieszczone i dostęp do nich oraz szybkie odnalezienie odpowiedniego klawisza nie sprawiają kłopotu.
Dobrą widoczność zapewniają duże lusterka zewnętrzne. Obserwacji sytuacji za samochodem nie utrudniają również zagłówki, które są obniżane do poziomu oparcia kanapy. Denerwuje tylko roleta bagażnika, która potrafi zwinąć się samoczynnie podczas jazdy na wybojach.
Siedzi się wygodnie, ale miejsca jest mało
Podróż odbywa się na wygodnych fotelach, które ściśle przylegają do pasażerów, zapewniając tym samym dobre trzymanie z boku podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Gorzej wygląda kwestia przestronności. Jak na auto klasy średniej nie ma tu nadmiaru miejsca.
Z przodu ogranicza je szeroka konsola środkowa, przez co jadącym może brakować miejsca na nogi. Z tyłu wygodnie podróżuje się wyłącznie we dwie osoby. Trzem będzie ciasno. Dobrze zaprojektowano bagażnik. Ma regularne kształty i równą podłogę także po złożeniu kanapy.
Pojemność przy normalnym położeniu siedzeń jest akceptowalna, ale po powiększeniu ustępuje rodzimej konkurencji. Przestrzeń ładunkowa BMW 3 touring ma objętość 435-1345 l, a Mercedesa klasy C kombi od 470 do 1384 l.Silnik o typowym dla TDI odgłosie pracy Powody do zadowolenia daje zastosowana jednostka napędowa.
Diesel z bezpośrednim wtryskiem o mocy 140 KM pozwala na dobre przyspieszenie na wszystkich biegach
Potężny moment obrotowy (370 Nm) uzyskiwany przy niskich obrotach zapewnia natychmiastową reakcję auta na wciśnięcie pedału gazu. Silnik zużywa przy tym mało paliwa. Wykorzystująca pompowtryskiwacze jednostka nie jest głośna, ale nie każdemu spodoba się jej twarda praca.
Sztywne zawieszenie umożliwia dynamiczną jazdę na zakrętach. Opanowanie auta jest bezproblemowe, a w razie potrzeby pomocą służy seryjny układ ESP. Na szczęście nie zapomniano o komforcie. Pasażerowie niemal nie odczuwają momentu przejeżdżania przez nierówności.
Auto dobrze prowadzi się na wprost także, gdy jedzie się po koleinach. Hamulce są skuteczne, ale prawie 39 m do zatrzymania od 100 km/h nie jest rewelacyjnym wynikiem.
Przyjemność jazdy eleganckim kombi klasy średniej kosztuje dużo, ale w porównaniu z luksusową konkurencją z Niemiec oferującą podobne wyposażenie cena okazuje się korzystna.